کد خبر: ۱۱۰۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳ 29 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 09/02/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------
توقیف موتور چهارچرخ ساحلی در ساری
سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از توقیف یک دستگاه موتور چهارچرخ به علت بدحجابی سرنشینان در سواحل شهرستان ساری خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید جعفر ساداتی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در اجرای طرح برخورد با ناهنجاری اجتماعی، طرح عملیاتی عفاف و حجاب در سواحل شهرستان ساری به اجرا در آمد.
وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران یگان امداد شهرستان ساری، یک دستگاه موتور چهارچرخ را با دو سرنشین خانم که بدلیل بدحجابی در سواحل دریا در حال تردد بودند را با هماهنگی قضائی، توقیف کردند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: چهار چرخ توقیفی به پارکینگ منتقل و در این راستا پرونده تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.
سرهنگ ساداتی با یادآوری اهمیت موضوع رعایت عفاف، حجاب، بدپوششی و بد حجابی در جامعه، گفت: دشمنان سال هاست با اجرای برنامه های ضدفرهنگی و ضد ارزشی قصد دارند حجاب را در کشورمان موضوعی بی اهمیت جلوه دهند.
------------------------------------------
کشف 124میلیاردی کالای قاچاق در مازندران
سرهنگ محمد محمد پور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از تنوع کشفیات حوزه قاچاق به ارزش بيش از 124 ميليارد ریال خبر داد.
سرهنگ "محمد محمد پور" درگفت وگوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، اولین مرحله اجرای طرح سراسری مبازره با قاچاق کالا در سال 1402 را در دستور کار خود قرار داده اند.
وي افزود: مأموران با کنترل نامحسوس مکان های تحت رهگیری و اطمينان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگي قضائي به همراه تيمي از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران بيان داشت: ماموران در بازرسي های به عمل آمده، کشفیات مهمی در حوزه لوازم خانگی و صوتی و تصویری، ماینر، انواع کالای دخانی، انواع سوخت، موتورسیکلت سنگین، خودرو، لوازم یدکی خودرو، نهاده دامی، دام سبک و انواع چوب آلات داشتند.
سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه ارزش ريالي کالای مکشوفه توسط کارشناسان، 124 ميليارد و 840 میلیون ريال برآورد شد، تصریح کرد: در اين ارتباط، 18 متهم دستگير، تعداد 17فقره پرونده تشکیل و 8 دستگاه خودرو نیز توقیف که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با بیان اینکه کلیه اموال مکشوفه به سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليکي تحويل شد، خاطرنشان کرد: مبارزه بي امان با پديده شوم قاچاق از اولويت هاي اين پليس بوده و از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالارا به مرکز فوريت هاي پليسي110 گزارش نمایند.
------------------------------------------
سارق کابل هاي مخابرات در دام پليس قائم شهر
سرهنگ سید موسی حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از دستگيري سارق کابل هاي مخابرات با 30 فقره سرقت در شهرستان "قائم شهر" خبر داد.
سرهنگ "سید موسی حسینی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي اعلام شکايت برخي شهروندان و نماينده شرکت مخابرات مبني بر سرقت کابل هاي مخابراتي در شهرستان قائم شهر، تحقيق و بررسي در اين خصوص در دستورکار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام کار اطلاعاتي موفق شدند مخفيگاه متهم را شناسايي و پس از اخذ دستور قضائي در اقدامي غافلگيرانه یکی از سارقان را در مخفيگاهش دستگير کنند.
جانشین انتظامی استان مازندران با بیان اینکه ماموران موفق شدند همدست این سارق را دستگیر کنند، تصريح کرد: در بازديد از مخفيگاه سارقان، مقاديري سيم و کابل شبکه مخابرات به صورت سالم و سوخته کشف و سارقان به30 فقره سرقت در سطح شهرستان قائم شهر اعتراف کردند.
سرهنگ حسینی در خاتمه ضمن اشاره به تحويل متهمان به مرجع قضائي اظهار داشت: شهروندان نسبت به خودروها و موتورسکلت هاي مظنون و مشکوک که در معابر و نزديک اماکن عمومي در حال پرسه زدن هستند بي تفاوت نبوده و هرگونه اخبار را جهت بررسي بيشتر با مرکز فوريت هاي پليسي110 در ميان بگذارند.
------------------------------------------
کشف 3 تن چوب قاچاق در " لاریجان"
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق و توقیف یک دستگاه وانت نیسان در این خصوص خبر داد . 

مهدوی روابط عمومی خبرگزاری کشور خ زارعی نکا:
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس سرهنگ" حسن عنایتی گنجی"در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت تابلوها و علائم راهنمايي و تلفن همراه در سطح شهرستان ، رسيدگي به موضوع در دستور کار قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: ماموران انتظامی با کار اطلاعاتی دو سارق تابلوهای جاده ای و تلفن همراه را شناسایی و طی عملیاتی ضربتی آنان را دستگیر کردند.
وي افزود: متهمان در تحقیقات پلیس به 9 فقره سرقت علائم و تابلوهای جاده ای و تلفن همراه اعتراف کردند .
سرهنگ عنایتی گنجی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از عموم شهروندان خواست: هرگونه فعالیت مشکوک را توسط سامانه 110 به پلیس گزارش دهند.
------------------------------------------
كشف 5 تن چوب قاچاق در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف 3 خودرو حامل 5 تن چوب جنگلي قاچاق در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"قاسم عزیزی" در تشريح اين خبر،گفت: ماموران پاسگاه های "پی رجه، استخر پشت، زارم رود و مهروان" در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا، حين گشت زنی در محور کوهستانی به خودروهای حامل چوب مظنون شدند.
وی، افزود: ماموران خودروهای مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 5 تن چوب آلات جنگلی غیر مجاز قاچاق که از منابع ملی این شهرستان برداشت شده بود، کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان نکا، تصریح کرد: در این راستا خودرو حامل چوب قاچاق توقیف، 3 نفر دستگیر و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.
سرهنگ عزیزی از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق چوب خبر داد و به شهروندان توصيه كرد:در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 ویا نزدیکترین پاسگاه انتظامی، اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری سارقان حرفه ای سیم برق هوایی در ساری
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارقان سیم برق هوایی با 15 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: به دنبال گزارش هایی از سرقت سیم برق هوایی در این شهرستان، موضوع در دستور کارماموران کلانتری 11 این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با اقدامات پلیسی و بررسی های صورت گرفته دو سارق را در سطح ساری شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و خودروی سواری پژو پارس سارقان توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری گفت: سارقان در تحقیقات پلیس به 15 فقره سرقت اعتراف و 200 متر سیم برق هوایی از نامبردگان کشف شد.
سرهنگ حسن زاده با بیان اینکه با دستور قضائی و صدور قرار مناسب، سارقان روانه زندان شدند از شهروندان خواست توصيه هاي پليس را برای پيشگيري از وقوع سرقت جدي گرفته و هرگونه موارد مشكوك را بلافاصله از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند. 

 

خبر سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار