رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه رنگ نارنجی در هفته جاری از نقشه کرونا در استان فارس حذف شده است گفت:نقشه کرونایی فارس به ۲رنگ زرد و آبی تغییر یافت.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ 30 April 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر سید وحید حسینی با اشاره به اعلام آخرین وضعیت رنگبندی نقشه کرونا در کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس این گزارش، ۹ شهر فارس شامل استهبان؛ اقلید؛ آباده؛ خرامه؛ خرم بید؛ سپیدان؛ سرچهان؛ فسا و نی ریز دارای وضعیت زرد کرونایی است.

او با بیان اینکه ۲۸ شهرستان دیگر استان از جمله شیراز نیز دارای وضعیت آبی اعلام شده است، افزود: خوشبختانه رنگ نارنجی در هفته جاری از نقشه کرونا در استان فارس حذف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازافزود: در زمان حاضر ۹۸ درصد شهر‌های کشور در وضعیت زرد و آبی کرونایی قرار دارد؛ اما همچنان ویروس کرونا می‌تواند یک بیماری تهدیدکننده، به ویژه برای افرادی محسوب شود که به علت‌هایی نظیر ابتلا به بیماری‌های زمینه ای، کهولت سن و یا نقص سیستم ایمنی بدن، در معرض خطر قرار دارند.

دکتر حسینی بیشترین موارد ابتلا را نیز در گروه‌های یاد شده اعلام کرد و از تمامی افراد، به ویژه گروه‌های در معرض خطر خواست تا با استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، از سلامت خود در برابر این ویروس، مراقبت کنند.

او همچنین بر اهمیت مراقبت خانواده‌ها از سلامت فرزندان خود و ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به آنان برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدرسه، تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار