خانجانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا:
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا گفت: ما در بزرگترین پروژه ی شهرستان که پروژه ی الویت دارِ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و فاز دوم بیمارستان امام حسین(ع) در ۸۰۰۰ متر است، حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته ایم که با حدود ۳۲ میلیارد تومان در حال ساخت است.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ 02 May 2023

به گزارش تابناک مازندران، علیرضا خانجانی در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران در سال ۱۴۰۲ به مناسبت هفته سلامت، با تبریک به مناسبت روز معلم و شورا، خلاصه ای از عملکرد این سازمان را در سال ۱۴۰۱ تشریح کرد. 

در بزرگترین پروژه ی اولویت دار علوم پزشکی مازندران حدود ۷۰درصد پیشرفت داشته ایم
در بزرگترین پروژه ی اولویت دار علوم پزشکی مازندران حدود ۷۰درصد پیشرفت داشته ایم
در بزرگترین پروژه ی اولویت دار علوم پزشکی مازندران حدود ۷۰درصد پیشرفت داشته ایم  

وی اظهار داشت: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱، ۱۸۰/۰۰۰ نفر توسط پزشکان مرکز خدمات شهری و روستایی ویزیت شدند و ۱۰۰/۰۰۰ نفر هم به اورژانس بیمارستانها مراجعه کردند که مجموعا، ۲۸۰/۰۰۰ نفر توسط پزشکان سطح ۱ بیمارستانها ویزیت شدند.

رییس شبکه بهداشت شهرستان نکا تصریح کرد: در این مدت ۵۴/۰۰۰ بیمار جهت ویزیت تخصصی، به کلینیک تخصصی طوبی و درمانگاه تخصصی بیمارستان امام حسین(ع)، مراجعه کردند و همچنین به جمعیت هدف حوزه ی بهداشت و درمان که شامل مادران باردار، کودکان زیر ۱۴ سال، میانسالان و سالمندان می شوند، خدمات ارائه کردیم و ۲۷۰بسته خدمتی دیگر را نیز به این گروه ها ارائه دادیم.

خانجانی افزود: بیش از ۴۵۰۰ نفر در بیمارستان امام حسین(ع) بستری و ۸/۳۰۰ نفر بستری تحت نظر،(اورژانس یا بستری های کمتر از ۲۴ ساعت) شدند و همچنین حدود ۳/۱۵۰ نفر طی این مدت در بیمارستان امام حسین(ع) تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه، ۷۰ بیمار دیالیزی از خدمات بیمارستان امام حسین(ع) و حدود ۱۲ تا ۱۵ بیمار دیالیزی از خدمات بیمارستان بوعلی تامین اجتماعی شهرستان نکا بهره مند می شوند، گفت: تامین اجتماعی به ۸۰درصد جمعیت هدف ما که شامل مادران باردار و کودکان زیر ۱۴ سال میباشند، خدمات دندانپزشکی ارائه می دهد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا اظهار کرد: در این یکسال، ۱۳/۵۰۰ نفر در بیمارستان امام حسین (ع) گرافی(رادیولوژی) و حدود ۵/۳۰۰ نفر نیز سی تی اسکن انجام دادند و همچنین در ۵ مرکز بعنوان پایگاه، تعداد ۷/۵۰۰ اعزام به اورژانس داشتیم و یکی از افتخارات ما در سال ۱۴۰۱ این بود که وجود اورژانس که نیاز مردم منطقه بود با پیگیریهای استاندار و حمایت‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در روستای اِبچین بخش هزارجریب راه اندازی شد و باوجود اینکه اوایل هفته ای دو روز و سپس هفته ای سه روز کار می کرد، از آبان ماه که بطور همه روزه فعالیت میکند تا امروز، ۲۵۰ ماموریت را انجام داده است.

خانجانی با بیان اینکه، طی ۵ سال گذشته، حدود ۷ هزار نوزاد را غربالگری کردیم که در ۳۶ مورد آنها کم کاری تیروئید تشخیص داده و درمان شدند، خاطرنشان کرد: از عقب ماندگی ذهنی ۳۶ نوزاد جلوگیری کردیم که ۲۶ نفر آنها بطور کامل سالم شدند و فقط ۱۰ نفر از آنها بعنوان کم کار تیروئید تحت درمان قرار گرفتند.

وی بیان کرد: طی ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۳/۰۰۰ مشاوره ازدواج انجام و تشخیص داده شد که ۸۰ زوج ناقل قطعی طالاسمی بودند و به موقع اقدام و خوشبختانه در این ۱۰ سال، از ورودی طالاسمی ماژور جلوگیری کردیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا عنوان کرد: نکا در حوزه ی زیرساختها، از نظر وسایل، تجهیزات و امکانات پزشکی مثل؛ بهداشتی، درمانی و زیرساختاری، «متوسط رو به پایین» بود، که طی ۴_۵ سال گذشته ۸۰۰۰ متر فضای فیزیکی، مثل «کلینیک طوبی، فاز اداری بیمارستان امام حسین(ع)، مرکز خدمات جامع روستایی کمیشان، اطرب، چلمردی، درویش خلک ، ۵ خانه بهداشت هزارجریب و مرکز شماره ۳ خدمات شهری امام سجاد، مرکز امیرالمومنین(ع)» ساخته و تحویل داده شد.

خانجانی افزود: ما در حد امکان، با اعتبارات و کمکهای دولتی در تحول سلامت استفاده کردیم و در صورت مشکل، به سراغ خیرین رفتیم و کمک گرفتیم.

وی تشریح کرد: ما در بزرگترین پروژه ی شهرستان که پروژه ی الویت دارِ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و فاز دوم بیمارستان امام حسین(ع) در ۸۰۰۰ متر است، حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته ایم که با حدود ۳۲ میلیارد تومان در حال ساخت است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان نکا با بیان اینکه، این بیمارستان، تنها بیمارستان در مازندران است که فاز ۲ از فاز ۱ بزرگتر است خبر داد: ۱۲ تخت آی سی یو ، ۱۵ تخت سی سی یو، ۶۰ الی ۷۰ تخت بیمارستانی و ۲۷ تخت اورژانس اضافه می شود که تمام فضاهای ما از حالت فعلی به حالت استاندارد تبدیل می شوند و در نهایت ۱۳۰ الی ۱۵۰ تخت در بیمارستان امام حسین اضافه می شود که به غیر از تجهیزات، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

خانجانی با بیان اینکه، تا امروز حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است، اعتبار مورد نیاز جهت «تکمیل» آن را حدود ۶۰ میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای «تهیه وسایل و تجهیزات» را بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ تومان عنوان کرد.

وی گفت: فاز دوم بیمارستان تامین اجتماعی نیز شروع شده و ۷۰درصد پیشرفت داشته است و تا ۵ سال دیگر به اتمام می‌رسد و پروژه ی دیگر، پروژه ی داخل حیات کلینیک طوبی است که درصد زیادی از نیازهای درمانی نکا را برطرف می کند.

خبر: الهام زارعی 

 

در بزرگترین پروژه ی اولویت دار علوم پزشکی مازندران حدود ۷۰درصد پیشرفت داشته ایم  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار