مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه:
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: یکی از معضلات شهر کرمانشاه عرضه لبنیات سنتی شامل دوغ و گاها شیر خام توسط خودروهای سیاری است که نظارتی بر آن نمی شود.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 06 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در استان کرمانشاه به تبعیت از سازمان دامپزشکی کشور کمیته و کارگروهی با نام کارگروه ارتقا کیفیت بهداشتی شیر خام تشکیل شده که ذیل آن کمیته های فرعی هم طرح ها را کارشناسی و سپس عنوان می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مبدا شیر خام لبنیات سنتی ها مشخص نیست و تحت نظارت بودن آن مبهم می باشد در گام نخست ممنوعیت عرضه هر گونه شیر خام در لبنیات سنتی ها اعلام شد اما در مورد عرضه ماست و دوغ که نظارت بر آن وظیفه شبکه بهداشت است، تصمیمی اتخاذ نشد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین دومین موضوع مطرح شده ممنوعیت صدور مجوز راه اندازی واحد فروش لبنیات سنتی  توسط اصناف و بهداشت است، متاسفانه عرضه لبنیات سنتی در سطح شهر در حال افزایش بوده و هیچ نظارتی هم بر روی آن انجام نمی شود.

وی گفت‌: بر همین اساس قرار شده اداره استاندارد، معاونت بهداشتی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی حداقل ها و استانداردهایی را برای محل عرضه لبنیات سنتی تعریف کنند تا بعد از تدوین آن موافقت یا عدم موافقت برای صدور مجوز جدید لبنیات سنتی
صادر شود.

وی در خصوص نظارت بر شیوع بیماری تب مالت تصریح کرد: یکی از راه های شایع انتقال تب مالت
استفاده از لبنیات سنتی آلوده و لبنیات سنتی است که به خوبی جوشیده نشده و تدابیر اتخاذ شده می تواند از شیوع این بیماری جلوگیری کند.

حیدری یکی از معضلات شهر کرمانشاه را عرضه لبنیات سنتی شامل دوغ و گاها شیر خام توسط خودروهای سیار که نظارتی بر روی آن نمی شود دانست و تاکید کرد: از شهرداری و شبکه بهداشت درخواست کردیم تا اکیپ مشترک همراه با دامپزشکی تشکیل و از عرضه شیر خام و دوغ غیر استاندارد ممانعت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار