مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برداشت سالانه بیش از ۵۰۰ تن برگ آلوئه ورا از یک گلخانه ۵ هزار مترمربعی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ 06 May 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به برداشت سالانه بیش از ۵۰۰ تن برگ آلوئه ورا از یک گلخانه در این شهرستان، اظهار کرد: این گلخانه به مساحت ۵ هزار متر مربع در روستای ساختمان از توابع بخش مرکزی شهرستان کازرون واقع شده است که به کشت گیاه آلوئه ورا اختصاص دارد.

او تصریح کرد: برگ گیاه آلوئه ورا طی ۳ تا ۴ دوره در سال و در هر دوره حدود ۱۳۰ تن از سطح ذکر شده برداشت می‌شود.

رشیدی ادامه داد: به منظور تغییر الگوی کشت در محصولات کشاورزی، با هدف افزایش بهره وری از منابع آبی، کاشت گیاه آلوئه ورا با نیاز آبی کم و تحمل و مقاومت بالا نسبت به تنش‌های محیطی و عوامل خسارت زا بسیار اقتصادی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه آلوئه ورا گیاهی چندساله و دائمی است و هر بوته آلوئه ورا به طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ عدد پاجوش تولید می‌کند، افزود: بعد از تمام شدن عمر بوته مادری یکی از پاجوش‌ها رشد کرده و این روند ادامه پیدا می‌کند. از این پاجوش‌ها جهت تکثیر و فروش هم استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: میزان عملکرد این محصول در گلخانه هزار تن، زیر سایبان ۴۰۰ تن و در فضای باز ۱۰۰ تن در هکتار است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار