مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه:
مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: شاخص اجرای طرح هادی استان کرمانشاه برابر شاخص کشوری یعنی 57 درصد می باشد.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 12 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

شمس الله خدادادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اولین پروژه طرح هادی در سال 1371 در استان آغاز شده و تمامی این پروژه ها براساس تخصیص به انجام رسیده، استان کرمانشاه شامل 2 هزار و 532 روستای دارای سکنه است که از این تعداد  1715 روستا بالای بیست خانوار و از ابتدا تاکنون در 997 روستا اجرای طرح هادی به انجام رسیده که از این تعداد 980 روستا بالای بیست خانوار است، لذا نسبت بهره مندی روستاهای بالای 20 خانواراستان برابر شاخص کشوری ( 57 درصد ) می باشد.

وی افزود: از تعداد 980 روستای اجرا شده بالای بیست خانوار تعداد 759 روستا جهت تکمیل به اعتبار نیاز دارد ( حداقل  8 میلیارد و 349 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.)

مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمانشاه ادامه داد :برای اتمام طرح هادی در استان کرمانشاه ،بازه زمانی دقیقی نمی توان پیش بینی نمود چون جهت تعیین انتخاب بازه نیاز به اعتبار می باشد اما در صورت تخصیص اعتبار، این بنیاد می تواند در کمترین بازه زمانی اجرای طرح هادی را در استان به 100 درصد برساند.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص صدور  اسناد مالکیت برای روستاهای کرمانشاه گفت: تعداد سند صادره املاک روستایی از ابتدا تاکنون 84 هزار و 780 جلد (معادل02/67 درصد) املاک روستایی استان می باشد.

وی در ادامه در خصوص جایگاه کشوری کرمانشاه در راستای اجرای طرح هادی تصریح کرد: شاخص اجرای طرح هادی استان کرمانشاه برابر شاخص کشوری یعنی 57 درصد می باشد.

خدادادی در رابطه با املاکی که مشمول طرحی هادی نمی شوند تاکید کرد: اگر ملکی خارج از طرح هادی مصوب روستا باشد، امکان صدور سند آن در قالب قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برابر ضوابط و مقررات نمی باشد  و باید متقاضی از طریق اداره ثبت اسناد و املاک و با استفاده از قوانین مرتبط اقدام نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار