مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با اشاره به تولید سالانه بیش از ۲۶ میلیون لیتر انواع گلاب و عرقیات در شهرستان فیروزآباد افزود: توجه به موضوع صادارات این محصولات به خارج از کشور و یافتن بازارهای مصرف جدید یک ضرورت بوده است.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 13 May 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: حبیب کوهکن با بیان اینکه عرقیات یکی از مهمترین کالاهایی است که ظرفیت صادراتی دارد اظهارداشت: در سال ۱۴۰۱ بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن انواع عرقیات نظیر گلاب، نسترن، بیدمشک، نعناع و سایر عرقیات گیاهی به کشورهای حوزه خلیج فارس، انگلستان و افغانستان صادر شده است.

وی با اشاره به تولید سالانه بیش از ۲۶ میلیون لیتر انواع گلاب و عرقیات در شهرستان فیروزآباد افزود: توجه به موضوع صادارات این محصولات به خارج از کشور و یافتن بازارهای مصرف جدید یک ضرورت بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد ادامه داد: بیشترین محصول شهرستان فیروزآباد به میزان ۱۳ میلیون تن در سال به گلاب اختصاص دارد و دیگر عرقیات نیز نیمی از تولیدات این شهرستان را شامل می‌شوند.

کوهکن بیان داشت: ۱۱۱ کارگاه تولیدی عرقیات گیاهی در این شهرستان وجود دارد که ۱۸ واحد آن صنعتی و مابقی نیمه صنعتی یا سنتی می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان فیروزآباد با سطح زیر کشت یک هزار و ۹۶۰ هکتار گل محمدی قطب تولید این محصول در کشور محسوب می شود، ابراز داشت: هر ساله بیش از ۶ هزار تن گل محمدی از گلستان های این شهرستان برداشت می‌شود.

به گزارش فارس شهرستان فیروزآباد در ۹۲ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده که از شهرستان های خوش آب و هوا با پتانسیل و منابع طبیعی فراوان است.

برچسب ها: تولید ، گلاب ، ارزآوری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار