رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از کشف 200 هزار قلم داروی گیاهی تقلبی در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 12 October 2015
سید محسن عرفانی در نشست خبری با اشاره به کشف داروهای تقلبی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط پلیس، منزلی در پل فجر مشهد شناسایی شد که به طور غیربهداشتی اقدام به بسته‌بندی اقلام تقلبی می‌کرد.

وی افزود: 192 نمونه کالا به تعداد 200 هزار از این منزل مسکونی کشف شد که با استفاده از کارگرهای خانم بر روی این محصولات تقلبی لیبل‌گزاری صورت می‌گرفت و نه تنها در سطح شهر بلکه در کل کشور این محصولات تقلبی عرضه می‌شد که اکثر آنها به عنوان روغن‌های گیاهی، نرم کننده پوست، هل و جوانه گندم و نرم‌کننده پوست فروخته می‌شدند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تصریح کرد: معاونت غذایی و دارویی دانشگاه پزشکی غیرقابل مصرف بودن این اقلام را اعلام کرد و طبق دستور آنها این کالاها معدوم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال یک باند دیگر با 300 هزار قلم کالای تقلبی دارویی و صنعتی کشف و معدوم شد، خاطرنشان کرد: فعالیت باندی که به تازگی کشف شد زیرزمینی بود و در برخی از عطاری‌ها و فروشگاه‌ها این محصولات خود را توزیع می‌کردند و از آنجا که نقش فروشندگان هم در ارائه این کالاها به مشتری موثر است لذا نباید بدون پروانه بهداشت و تولید کالایی خریداری شود.

عرفانی تصریح کرد: در پیشگیری از وقوع چنین اقدامات غیرقانونی در نگاه نخست اتحادیه‌های مربوطه باید نظارت کافی داشته باشند به عنوان مثال در فضای مجازی زمانی که کالایی بدون مجوز به فروش می‌رسد سریعا با آن برخورد می‌کنیم اما در این موضوعات تعامل اتحادیه‌ها و نظارت آنها بر روی فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات دارویی امری ضروری است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ایران یکی از فعالان بزرگ عرصه فروش داروهای بدون نسخه در فضای مجازی است، یادآور شد: بحثی که برای ما جالب است این بوده که انواع و اقسام این محصولات در بازار موجود است در نتیجه انتظار داریم رسانه‌ها همکاری لازم برای شناسایی و به چالش کشیدن فروشندگان محصولات غیرقانونی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه میزان سود افرادی که اقدام به تهیه و توزیع محصولات تقلبی می‌کنند بسیار بالا است، تصریح کرد: در بحث جرائم مالی کاهش بسیار خوبی داشته‌ایم به طوری که در فضای مجازی 70 درصد بحث مالی بوده که هم‌اکنون به 55 درصد این میزان تخلفات کاهش پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار