کد خبر: ۱۱۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 12 October 2015

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری البرز گفت: شبکه‌های اجتماعی باعث گسترش فردگرایی درجامعه می‌شوند.

حمید رضا عسگری مورودی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهارکرد: متاسفانه درحال حاضر سازوکارهای نشاط درجامعه فراهم نیست و افراد فضای مناسبی برای تخلیه هیجانات خود ندارند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه براین درشرایط فعلی افراد به وبژه جوانان فضای مناسبی برای دیده شدن و بروز استعدادها و توانمندی‌های خود ندارند و همین باعث منزوی‌تر شدن آنها می‌شود.

عسگری مورودی افزود: فرد گرایی که جامعه کنونی را دربرگرفته محصول گسترش شبکه‌های اجتماعی و کم رنگ شدن روابط واقعی افراد است.

وی ادامه داد: اگر افراد نتوانند توانمندی‌هایشان را دردنیای واقعی نشان بدهند به سمت دنیای مجازی کشانده می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد‌: امروزه هریک از افراد جامعه درگروه های متعدد اجتماعی عضو بوده و دراین گروه‌ها با افراد زیادی درارتباط هستند ولی دردنیای واقعی تعداد دوستانشان از انگشتان یک دست هم کمتر است.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری البرز گفت: متاسفانه هرچه که سیطره شبکه‌های اجتماعی درجامعه بیشتر می‌شود روح جمعی و تمایل به فعالیت‌های مشارکتی درمیان مردم کم رنگ تر می‌شود.

وی در پایان یادآورشد: برای رهایی از این جریان درمرحله اول باید سازوکار نشاط و دیده شدن افراد را درجامعه ایجاد کرد و بعد از آن انگیزه مشارکت و فعالیت‌های گروهی در دنیای واقعی را دربین مردم افزایش داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار