تابناک: یکی دو سال پیش دفتر یونیما، اتحادیه جهانی تئاتر عروسکی در اصفهان به مدیریت امید نیاز، کارگردان تئاتر کودک راه‌اندازی شد و در این مدت کم‌وبیش کارگاه‌هایی درزمینه تئاتر عروسکی برگزار کرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 13 October 2015
به گزارش تابناک اصفهان، عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست.

به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند
.در کنار آن روزنامه ها هم در راستای رسالت های خود به اطلاع رسانی و تحلیل در فضای رسانه ای موجود می پردازند.

روزنامه اصفهان امروز، در گزارشی به روند کند فعالیت دفتر یونیما در اصفهان پرداخته است و علت این امر را بررسی کرده است:

یکی دو سال پیش دفتر یونیما، اتحادیه جهانی تئاتر عروسکی در اصفهان به مدیریت امید نیاز، کارگردان تئاتر کودک راه‌اندازی شد و در این مدت کم‌وبیش کارگاه‌هایی درزمینه تئاتر عروسکی برگزار کرد. چندی پیش‌نیاز ادعا کرد مسئولان مجموعه فرشچیان که زیر نظر اداره ارشاد استان فعالیت می‌کند، در اتاق یونیما را بدون اجازه باز و اموالش را بیرون برده‌اند. ادعایی که البته محمد قلمکاریان، مدیر مجموعه فرشچیان رد می‌کند و می‌گوید در اتاق قبلاً شکسته شده بوده و کارکنان برای حفظ اموال، آن‌ها را از اتاق خارج کرده‌اند.
ابهام وضعیت اموال یونیما
امید نیاز، مسئول دفتر یونیما شعبه اصفهان می‌گوید: دفتر اصفهان یونیما در سال 92 تأسیس شد و تاکنون 6 کارگاه با حضور کسانی چون حمیدرضا اردلان و عادل بزدوده برگزار کرده‌ایم. بر اساس توافق یونیما ایران با اداره ارشاد استان اصفهان، قرار شد دفتری در مجموعه فرشچیان در اختیارمان بگذارند، ولی اجازه نصب تابلو ندادند و اتاق ناکارآمدی در طبقه پایین مجموعه فرشچیان در موقعیت مکانی نامناسبی که در آن موبایل قادر به آنتن دهی نبود، بدون برق و خط تلفن و دادند که به دلیل نداشتن امکانات از آن بیشتر به‌عنوان انبار یونیما استفاده می‌کردیم. هدف یونیما درآمدزایی نیست و به آثار تئاتر عروسکی اصفهان کمک می‌کند. محمد قلمکاریان، مدیر مجموعه فرشچیان بدون اطلاع قبلی به ما یا مکاتبه با اداره ارشاد، در اتاق یونیما را بازکرده که این جرم است. آن‌ها اموال یونیما را برده و قفل در اتاق را عوض کرده‌اند و بهانه‌شان این بوده که وقتی در اتاق را باز کردیم، خاک زیادی داشت و معلوم بود مدت زیادی خالی بوده و از آن استفاده نمی‌شود، این در حالی است که تشخیص این‌که ما از این اتاق استفاده می‌کنیم یا نه به عهده او نیست، چون یونیما اصفهان با مدیرکل و معاون هنری اداره ارشاد اصفهان طرف است. مدیریت مجموعه فرشچیان، این اتاق را به آرشیو کتابخانه تبدیل کرده است. اقلام زیادی در این اتاق داشتیم که شامل تعدادی قلم‌مو نقاشی، تعداد زیادی رول کاغذ 50 متری برای عروسک‌سازی، عروسک‌های بزرگ نمایش «اشی‌مشی»، تعدادی عروسک ایتالیایی و عروسک نخی، مقداری رنگ و چند میز بوده است. چهار ماه است مدیریت مجموعه فرشچیان اموال یونیما را از اتاق آن برداشته و از جواب دهی درباره‌اش شانه خالی می‌کند. مدیرکل و مشاور اداره ارشاد استان می‌دانند کار آقای قلمکاریان اشتباه بوده است. وقتی این اتفاق افتاد، اعضای یونیما می‌خواستند در مقابل اداره ارشاد استان اعتراض کنند که من جلوگیری کردم. آقای قلمکاریان ادعا کرده که جلسه گذاشته‌اند و من به جلسه نرفته‌ام، درحالی‌که کسی که مقصر است باید به سراغ طرف مقابل برود. ما شکایتی ترتیب داده‌ایم و لیست اموال یونیما اصفهان را به اداره ارشاد استان داده‌ایم. اداره ارشاد هم حق را به ما داده و از آقای قلمکاریان درباره این اتفاق سؤال کرده، چون او این کار را بدون هماهنگی با اداره ارشاد استان انجام داده است. یونیما اعتبار جهانی دارد و اگر مشکل این دفتر حل نشود، از طریق وزارت امور خارجه آن را بررسی می‌کنیم. مدیریت مجموعه فرشچیان درباره اموال یونیما اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و متأسفانه این قضیه دارد کش‌دار می‌شود. قرار است مدیر مجموعه فرشچیان تا آخر شهریورماه عوض شود، ولی او مسئول این اتفاق است. اتفاقی که برای تئاتر اصفهان قشنگ نیست. من وظیفه‌دارم حقوق یونیما اصفهان را حفظ کنم و کمترین حق ما داشتن یک اتاق سالم است. باز کردن بدون اجازه در اتاق، بی‌حرمتی به اعضای یونیما و تئاتر عروسکی اصفهان در شأن تئاتر استان نیست.
دفتری مانند انباری
محمد قلمکاریان، مدیر مجموعه فرهنگی فرشچیان هم می‌گوید: آقای نیاز دو بار قرار بوده بیاید دراین‌باره صحبت و وضعیت تحویل اموال یونیما را روشن کنیم، ولی نیامده و ما هنوز منتظر آمدن او هستیم. در یونیما از دو سال پیش بسته بوده و به‌عنوان انباری از آن استفاده می‌شد و وقتی ما در آن را باز کردیم، یک نفر قبلاً قفل آن را شکسته و در دفتر را بازکرده بود. در این دفتر تردد نمی‌شده و به همین دلیل خاک زیادی گرفته بود که ما از خاک گرفتگی آن فیلم‌برداری هم کرده‌ایم و اموال یونیما را برای این‌که دزدیده نشود، جمع کردیم و به‌جای دیگری بردیم، درحالی‌که دفتر یونیما برخلاف جاهایی مثل دفتر انجمن سینمای جوان و انجمن نمایش اصفهان، جزء لیست دفاتر تحویلی به ما از طرف اداره ارشاد استان نبوده است. اداره کل ارشاد به آقای نیاز گفته لیست اموالشان را مکتوب بنویسند، ولی هنوز این کار را نکرده، درحالی‌که باید این مسئله حل شود. آقای نیاز ادعا کرده که ما اموال یونیما را به او تحویل نداده‌ایم، این در حالی است که اموال این دفتر به درد ما نمی‌خورد. اگر اداره کل ارشاد از ما بخواهد که دفتر را در اختیار یونیما قرار دهیم، این کار را می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار