سرپرست فرمانداری صحنه گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۸۰ هزار تن محصولات باغی از باغات سطح شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ 11 June 2023

پیش‌بینی برداشت میوه از باغات شهرستان صحنه بیش از ۸۰ هزار تن استبه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «غلامرضا شهبازی» افزود: این شهرستان با داشتن هشت هزار و ۳۰۰ هکتار باغات که شامل میوه‌های گیلاس، آلبالو، سیب، گردو و انگور است، زیباترین باغشهر و یکی از قطب‌های باغداری استان کرمانشاه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: سهم باغات گیلاس و آلبالو که سنبل شهرستان و شناخته شده برای استان می‌باشد ۶۰۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۶ هزار تن از انواع این محصولات در منطقه برداشت شود.

وی تصریح کرد: سیب یکی دیگر از محصولات باغات شهرستان صحنه است که بیش از ۶۶۷ هکتار از اراضی این شهرستان را بخود اختصاص داده است و پیش بینی می‌شود که در سال جاری حدود ۲۰هزار تن از این محصول برداشت شود که بیشتر این باغات سیب در روستا‌های سرتخت، سربرزه و سنگ سفید بخش دینور است.

وی اظهار داشت: بیشتر محصولات باغی این شهرستان علاوه بر تامین نیاز این شهرستان به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نیز عرضه می‌شود.

فرماندار شهرستان صحنه به مشکلات باغداران نیز اشاره کرد و بیان داشت: کم آبی ناشی از سفره‌های زیر زمینی مشکلات زیادی را برای باغداران این شهرستان بوجود آورد که در تلاشیم با تدابیر لازم این تنش را نسبت به سال‌های قبل مرتفع نماییم.

شهرستان صحنه در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد که به باغشهر استان معروف است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار