با موضوع کودکان کار؛
رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان از رونمایی از مجموعه آموزشی «۳۶۰ درجه» با موضوع کودکان کار و کار کودک همزمان با "روز جهانی مبارزه با کار کودکان" خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷ 12 June 2023

هادی سینایی پورفرد اظهار داشت: این مجموعه که با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های فعال در این حوزه تدوین شده، متشکل از چهار موشن گرافی، هفت پوستر اکران شهری و بروشورهای آموزشی شهروندی است.

وی اضافه کرد: تعاریف مُرتبط با کودکان کار و کار کودک، چگونگی مقابله با این پدیده و شیوه‌های کاهش این چالش اجتماعی، محتوای این مجموعه آموزشی را تشکیل می‌دهد.

رییس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: هر اندازه که بتوانیم فرهنگ‌سازی در زمینه کودکان کار و کودک کار را ارتقا دهیم با کاهش این چالش شهری مواجه خواهیم شد.

سینایی پورفرد تصریح کرد: از آنجا که مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری از زیرمجموعه‌های شهرداری اصفهان ارتباط مستقیمی با این موضوع دارد، دوره آموزشی مُرتبط را برای دست اندرکاران آن مجموعه برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: «نه» گفتن قاطعانه و مهربانانه به کودکان کارِ فروشنده یا خدمات دهنده یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش این معضل است زیرا باید زنجیره عرضه و تقاضای کار کودک قطع شود.

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: از سوی دیگر ارائه خدمات یا فروش اجناس از طریق کودکان بوسیله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نوعی جدید از این پدیده است که جلوگیری از آن نیز اهمیت دارد.

سینایی پورفرد خاطرنشان کرد: نهادهای گوناگون مانند بهزیستی، نیروی انتظامی، دستگاه‌های قضایی، آموزش و پرورش و شهرداری در این موضوع دخیل هستند و فعالیت هر یک برای جلوگیری از رشد آن ضروریست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار