رئیس سازمان صمت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: سال گذشته چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع فرش دستباف در مناطق مختلف ایلام تولید شده است.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ 13 June 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا محمدرحیمی اظهار کرد: فرش دستبافت یکی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی ایلام شناخته می شود و بیش از سه هزار و ۵۰ بافنده در سطح استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع فرش دستباف در مناطق مختلف ایلام تولید شده است، افزود: بیش از سه هزار نفر از بافندگان استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

رئیس سازمان صمت، معدن و تجارت استان ایلام یادآور شد: ۱۱ مورد صدور مجوز تاسیس کارگاه فرش سال گذشته در استان صادر و ۱۴ مورد دوره های آموزشی برای فرش بافان برگزار شده است.

محمدرحیمی با اشاره به تمدید و صدور ۲ هزار و ۳۰۰ کارت قالیبافی در استان طی سال گذشته، ابراز کرد: ۶۰۷ فقره تسهیلات اشتغالزایی به میزان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در این حوزه پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین سال گذشته ۳۹۱ مورد تسهیلات به مشاغل خانگی دیگر بخش ها (به غیر از فرش) پرداخت شده که میزان این تسهیلات بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار