مدیرکل انتقال خون فارس گفت: استان فارس دومین استان کشور در زمینه تولید فراورده‌های خونی در کشور بوده و ۸ درصد از نیاز خونی کشور را تولید می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ 13 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر مجید اکبرزاده افزود: پایگاه انتقال خون استان فارس از سال ۵۶ تأسیس شده و به عنوان دومین پایگاه انتقال خون در کشور فعالیت کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به آمار اهدا کنندگان خون در استان فارس می‌توان گفت که ۴۴ و ۳ دهم درصد از اهدا کنندگان خون در استان فارس را بانوان تشکیل می‌دهند این در حالی است که در سه دهه گذشته سهم بانوان در اهدا خون ۵ و ۷ دهم درصد کاهش یافته است.
اکبر زاده تاکید کرد: ۲۸ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی فارس از سایر استان‌ها و کشور‌های حوزه خلیج فارس اند از این رو می‌توان گفت که پایگاه انتقال خون استان فارس بزرگترین پایگاه کشوری از لحاظ فرآورده گیری خون محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: استان فارس دومین استان کشور در زمینه تولید فراورده‌های خونی در کشور بوده و ۸ درصد از نیاز خونی کشور را تولید می‌کند.
اکبر زاده در خصوص پایگاه انتقال خون در شهر شیراز بیان کرد: دو پایگاه نمازی و قوامی روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ٨ صبح تا ٢٠ و ۳۰ دقیقه و روز پنج شنبه ٨ تا ۱۹ و ۴۵ دقیقه پذیرای اهدا کنندگان هستند.
مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه امسال، از ۵۲ هزار و ٢٨٠ نفر مراجعه کننده در فارس، ٣٨ هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که یک هزار و ۶۸۳ از آنان را بانوان و چهار هزار و ۱۷۷ نفر نیز برای اولین بار اهدا خون داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار