مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل:
همانطور که مقام معظم فرمودنددانش بنیان نمودن محصولات کشاورزی و نقش ضریب نفوذ دانش در تولید کشاورزی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا بسیار حائز اهمیت هست و این موارد در دستور کار جهاد کشاورزی قراردارد
کد خبر: ۱۱۱۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ 14 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، آهنگری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بابل به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت:بسیار خرسندم که در هفته جهاد کشاورزی در راستای توسعه شهر در خدمت خبرنگاران هستم. 

در زمینه کشاورزی رتبه اول مازندران را داریم  

وی افزود:این هفته را به جهاد گران تولید بخصوص بخش تولید کشاورزی شهرستان بابل تبریک عرض میکنم و امیدوارم با همکاری همدیگر چرخ تولید را به خوبی بچرخانیم.

وی ادامه داد:سازمان جهاد در سال ۵۸ بعنوان دومین نهاد اولیه انقلاب اسلامی میباشد و بفرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با شعار همه با هم جهاد سازندگی شروع به فعالیت کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل خاطر نشان کرد:با آغاز جنگ تحمیلی سنگر سازان بی سنگر با رشادت و مقاومت در خدمت رزمندگان اسلام بودندو۱۶۹ شهید جهادگر دراستان و۲۲ شهید جهادگر شهرستان بابل تقدیم انقلاب کرد.

وی افزود:در زمینه کشاورزی رتبه اول استان را به همت کشاورزان زحمتکش این شهرستان دارا هستیم.

وی ادامه داد:سه ایستگاه تحقیقاتی مرغ لاین ، ایستگاه تحقیقاتی گاو دو منظوره گاودشت، ایستگاه تحقیقاتی گلدشت در شهرستان بابل در حال فعالیت هستند.

آهنگری تصریح کرد:شرکت های ماشین سازی ادوات کشاورزی و تولید سموم کشاورزی از دیگر پتانسیل های این شهرستان میباشد که در حال خدمت به استان و کشور میباشند.

وی افزود:همانطور که مقام معظم فرمودنددانش بنیان نمودن محصولات کشاورزی و نقش ضریب نفوذ دانش در تولید کشاورزی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا بسیار حائز اهمیت هست و این موارد در دستور کار جهاد کشاورزی قراردارد.

وی ادامه داد:نیازمندی های در سطح شهرستان داریم که مدنظر ماست مثل  بزند سازی محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی فرآوری  بخصوص در بحث مرکبات که بیش از ۶۰۰ هزاران تن تولید مرکبات داریم و رتبه اول را در استان داریم.

این مقام مسئول گفت:سرمایه گذاری  که در بحث فرآوری مرکبات وکشاورزی تمایل به همکاری داشته باشد حمایت همه جانبه از او میکنیم.

وی ادامه داد:بحث شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی مثل برنج و مرکبات  که خواسته دولتمردان و کشاورزان هست باجدیت باید پیگیری شود.

وی در پایان گفت:برای جلوگیری از تنش های آبی اقداماتی از قبیل تجهیز و نوسازی اراضی، یکپارچه سازی زمین های کشاورزی، لایروبی آب بندان ها از جمله کارهایی هست که باعث افزایش بهره وری آب و مدیریت مصرف آب شده است.

مهدی‌ رفیعی خبرنگار تابناک بابل 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار