معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: غنی سازی اوقات فراغت در فصل تابستان یک فرصت طلایی برای بارور کردن استعدادها و توانمندیهای دانش آموزان است که باید آن را قدر بدانیم.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ 14 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حجت دبیقی در جمع معاونین وکارشناسان پرورشی شهرستان‌ها و مناطق آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید بهشتی آبشار یاسوج گفت: اوقات فراغت فرصت طلایی برای توانمندسازی دانش آموزان است که همه‌ی ما موکلف به برنامه ریزی دقیق و علمی برای غنی سازی آن هستیم.
وی با بیان اینکه دشمن در کمین است و نسل نوجوان و جوان را مورد هدف نقشه‌های شیطانی خود قرار داده است گفت: همه موظفیم تلاش کنیم با خرد جمعی و به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها در آموزش و پرورش و تعامل با دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌ها تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.
دبیقی افزود: استفاده مطلوب و هدفمند از این اوقات می‌تواند تأثیر مهمی در بهبود کیفیت زندگی افراد و توانمند سازی آنان در حیطه‌های اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی داشته باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود گفت: با طرح‌ها و برنامه‌های جذاب پرورشی، تربیتی و ورزشی در اوقات فراغت می‌توان به رشد همه‌جانبه شخصیت دانش‌آموزان بر مبنای سند تحول بنیادین کمک کرد.
وی، استمرار فعالیت‌های پرورشی، تربیتی، ورزشی و آموزشی، ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های فنی، حرفه‌ای و هنری دانش آموزان، تقویت روحیه خودباوری، همیاری و مسئولیت‌پذیری در دانش آموزان، فراهم‌سازی زمینه‌های مشارکت دانش آموزان و اولیا آنان در جهت شرکت عملی در سازندگی کشور و به تبع آن رشد مهارت‌های آن‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهمترین اهداف و برنامه‌هایی است که در طرح غنی سازی اوقات فراغت دنبال خواهد شد.
دبیقی با اشاره به اینکه غنی سازی اوقات فراغت به عنوان یک ضرورت به منظور بهره مندی دانش آموزان از فرصت‌های زمانی خود، نیاز به مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی دارد بیان کرد: ۲۶۰ پایگاه در سطح استان در ۱۳ شهرستان ومنطقه برای غنی سازی اوقات فراغت با برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده است.
وی، بر برگزاری با شکوه مراسم افتتاحیه غنی سازی اوقات فراغت در سطح استان تاکید کرد و گفت: اوقات فراغت فرصتی است که در صورت استفاده نکردن بهینه‌ی از این فرصت، دشمن از این فرصت برای هدف قرار دادن نوجوان و جوانان بهره خواهد برد و آن را تبدیل به تهدید خواهد کرد.
دبیقی در ادامه ضمن تشکر از زحمات همکاران حوزه پرورشی در شهرستان‌ها و مناطق از معاونین و کارشناسان از آنان خواست: تمام ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش و ادارات و دستگاه‌های عضو ستاد غنی سازی اوقات فراغت را در هر چه بهتر برگزار شدن این طرح به کار گیرند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان، در ارتباط با ساماندهی نیرو‌های پرورشی نیزگفت:مربی و معاون پرورشی باید از توانمند‌ترین و با انگیزه‌ترین معلمان آموزش و پرورش باشد و انشالله ساماندهی نیرو‌های پرورشی در سطح مدارس نسبت به سال‌های قبل با برنامه ریزی بهتر و زودتر انجام خواهد گرفت تا انشالله همکاران ما با انگیزه مضاعف در مدرسه به فعالیت پرورشی و تربیتی بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار