معاون جهاد کشاورزی کرمانشاه:
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به عدم وارد آمدن خسارات به باغات شهرستان پاوه بر اثر هجوم ملخ شکم بادمجانی گفت: ٨٠٠ هکتار از باغات این منطقه علیه ملخ سمپاشی شدند.
کد خبر: ۱۱۱۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۳ 15 June 2023

هجوم آوردنِ ملخ شکم بادمجانی به باغات پاوه بدون خسارت / ٨٠٠ هکتار از باغات پاوه علیه ملخ‌ها سمپاشی شدند

فرهاد شریفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: ملخ شکم بادمجانی گونه جانوری بومی در منطقه پاوه و اورامانات است که هر ساله علیه سمپاشی علیه این آفت انجام می‌شود.

وی افزود: تا کنون ٨٠٠ هکتار از باغات شهرستان پاوه و باینگان علیه ملخ شکم بادمجانی سمپاشی شدند و سمپاشی به شیوه‌ای صورت گرفته که خسارتی متوجه محیط زیست، دام و احشام نشود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: این ملخ توان پرواز و جهش به سمت سایر مناطق را ندارد و خسارتی به باغات این منطقه وارد نکرده است.

وی گفت: عمر این ملخ‌ها حداکثر ١٠ روز دیگر است و در طول سال‌های گذشته هم با این آفت مواجه بوده و برنامه‌ریزی برای سمپاشی و مقابله با آن انجام شده است.

شریفی خاطرنشان کرد: امسال تراکم این آفت نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده، اما جای نگرانی نیست چرا که این گونه بومی منطقه است و به زودی از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: سمپاشی رایگان توسط جهاد کشاورزی برای بخش‌هایی از روستا‌های پاوه که تراکم این نوع از ملخ‌ها افزایشی بوده، انجام شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار