مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: تعداد واحدهای در حال ساخت مسکن ملی در استان در آینده نه چندان دور به ۳۰ هزار واحد خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۱۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ 15 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا مهرداد آهکی با بیان اینکه مقرر شده در طول چهار سال فعالیت دولت سیزدهم چهار میلیون واحد مسکونی در کشور تحویل واجدان شرایط شود، اظهار داشت: از این میزان سهم استان کرمانشاه ۱۲۰ هزار واحد مسکونی است.

وی با اشاره به ثبت نام ۲۰۰ هزار نفر در استان برای دریافت مسکن ملی، گفت: پس از پالایش صورت گرفته حدود ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر تأیید نهایی شدند، اما در آینده نیز امکان ثبت‌نام و بارگزاری مدارک وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: از حدود ۶۰ هزار تأیید شده نهایی نهضت ملی مسکن در استان، حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر معادل یک ششم ثبت نام کنندگان قسط آورده سهم آورده را پرداخت کرده‌اند.

آهکی افزود: متقاضیان نباید از سال ۱۳۵۸ تاکنون از دولت زمین یا مسکن دریافت کرده باشند، در پنج سال گذشته سابقه مالکیت نداشته باشند و تسهیلات مسکن نیز دریافت نکرده باشند.

آهکی با بیان اینکه تسهیلات طرح ملی مسکن ۵۵۰ میلیون تومان است، گفت: بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله با سود ۲۳.۵ درصد است که تلاش می‌شود با تأمین اعتبار از صندوق توسعه مسکن سود آن به کمتر از ۱۸ درصد برسد.

وی افزود: چون اقساط این تسهیلات پلکانی در نظر گرفته شده، برای سال اول ماهانه هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و به تدریج در سال‌های آینده به ۱۳ میلیون تومان نیز خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی حدود سه هزار هکتار زمین در استان برای اجرای پروژه های مسکن ملی، گفت: اراضی این طرح متعلق به دولت است و متقاضی هزینه‌ای از این بابت پرداخت نمی‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به روند اجرای این طرح در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲۱ هزار واحد در استان آغاز شده که شامل مسکن شهری، روستایی، خودمالکی و بافت فرسوده می‌شود و به طور میانگین حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در آینده نه چندان دور این تعداد به ۲۵ هزار واحد و در فاصله کوتاهی بعد از آن به ۳۰ هزار واحد خواهد رسید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار