مدیر دفتر توسعه فعالیت‌های زنان وزارت جهاد کشاورزی خبر داد؛
مدیر دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۱۲ هزار بانو روستایی و عشایری تحت عنوان تسهیل گر در سامانه ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴ 15 June 2023

به گزارش تابناک گیلان، مریم طهماسبی بعد از ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران جشنواره ملی کج‌چینی (برداشت پیله ابریشم) و جشن ثبت جهانی نوغانداری خالجیر شلمان اظهار کرد: در حال حاضر و در حوزه ظرفیت سازی حدود ۱۲ هزار نفر زن تحت عنوان تسهیل گران روستایی در سامانه ثبت نام کرده‌اند که جزو فعالان روستایی بوده و در انجام پروژه‌ها یاریگرمان هستند.

طهماسبی با بیان اینکه در بحث ظرفیت سازی، صندوق‌های اعتباری خرد زنان عشایری و روستایی وجود دارد که با آورده کم روستایی شکل می‌گیرند، افزود: بعد از تثبیت این صندوق‌ها از محل تسهیلات دولتی به این افراد کمک‌هایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار و ۷۰۰ صندوق فعال در کشور شکل گرفته است، ادامه داد: فعالیت‌های کوچکی که در این صندوق‌ها شکل می‌گیرد تلاش شده تا با اتصال این مشاغل با یکدیگر و ایجاد یک زنجیره بتوانیم تعدادی از مشاغل که ظرفیت فعالیت در سطح گسترده دارند در این قالب شکل بگیرند.

طهماسبی اضافه کرد: علاوه بر این فعالیت‌ها یک سری پروژه‌ها تخصصی ویژه زنان داریم که یکی از نمونه‌های موفق در حوزه علم صنعت نوغان داری است که از تولید نوغان شروع و در یکی دو سال اخیر وارد زنجیره عرضه شده و بحث ابریشم کشی و فرآیند بعد تولید پیله هم از بانوان حمایت کنیم.

مدیر دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: آموزش‌ها در حوزه دام، پرورش طیور، توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس، تولید نشاء و تولید نهال که با همکاری بانوان در بحث تولید یک میلیارد نهال وزارت جهاد کشاورزی است در دستور کار قرار دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار