پیکر مرحوم حاج شیخ عبدالعزیز قاضی زاده امام جمعه شهر اوز تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ 18 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مراسم تشییع مرحوم حاج شیخ عبدالعزیز قاضی زاده با حضور مسوولان و مردم در اوز برگزار و در دارالرحمه این شهر به خاک سپرده شد.

شیخ عبدالعزیز قاضی‌زاده پس از تحمل یک دوره بیماری، ظهر ۲۶ خرداد در سن ۷۷ سالگی بر اثر ایست قلبی در بیمارستان گراش دار فانی را وداع گفت.

مرحوم حاج شیخ عبدالعزیز قاضی زاده سال ۱۳۲۵ در شهر اوز متولد شد. وی که از پیشگامان وحدت بین اهل سنت و شیعه در جنوب استان فارس به شمار می‌رود از سال ۱۳۸۲ امامت جمعه اهل سنت شهر اوز را عهده دار بوده است.
امام جمعه فقید شهر اوز تحصیلات دینی خود را در اوز، بندرلنگه، راس‌الخمیه و ۱۲ سال در مدینه گذراند و با مدرک فوق‌لیسانس از مدینه به ایران آمد.
شیخ عبدالعزیز قاضی‌زاده سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۹ مدیریت مدرسه عالی علوم دینی احمدیه را بر عهده داشت و پس از فوت حاج شیخ محمد فقیهی در سال ۱۳۸۲ مسوولیت امام جمعه اوز به او واگذار شد.
قاضی‌زاده در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر اوز نیز حضور بسیار پررنگ داشت و به عنوان هیات امنا با بیشتر مراکز علمی و فرهنگی اوز همکاری داشت. جایگاه علمی او باعث شد که به عضو هیات فتوای اهل سنت و جماعت جنوب ایران قرار گیرد.
امام جمعه اوز روز یکشنبه ۲۸ خردادماه با حضور مسیولین و مردم شیعه و سنی در شهر اوز تشییع و در دارالرحمه این به خاک سپرده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار