مدیرکل شیلات استان گیلان:
«کوروش خلیلی» مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به نقش آبزی پروری در احیای تالاب اظهار کرد: نقش آبزیان در حفظ و احیای تالاب انزلی مغفول مانده است.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰ 20 June 2023

به گزارش تابناک گیلان «کوروش خلیلی» مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به نقش آبزی پروری در احیای تالاب اظهار کرد: نقش آبزیان در حفظ و احیای تالاب انزلی مغفول مانده است.

وی از پرورش ماهیان تالابی در تالاب انزلی خبر داد و افزود: پرورش ماهیان تالابی منجر به احیای زودهنگام ِتالاب انزلی می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان با تاکید بر رفع موانع بین دستگاهی در خصوص احیای تالاب انزلی تصریح کرد: هم پوشانی و هم گرایی بین دستگاهی برای احیای تالاب ضروری است

خلیلی با اشاره به دغدغه مندی مردم در حوزه گردشگری بیان کرد: تالاب‌ها ظرفیت ارزشمندی در حوزه تقویت آبزی پروری و شیلات آیا هستند.

وی با اشاره به تولید و رهاسازی بیش از ۲۰۰ میلیون بچه ماهی در حوزه آبریز و رودخانه‌های استان گیلان افزود: رهاسازی بچه ماهیان به درون تالاب‌ها به ماهیت این اکوسیستم آسیب نمی‌زند.
خلیلی درهمین راستا گفت درسال جاری باتشکیل کمیته بازسازی ذخایر آبزیان مطابق بندج دستورالعمل اجرایی قانون حفاظت ازآبزیان کشور همکاری مناسب بین اداره کل شیلات گیلان واداره حفاظت محیط زیست استان به انجام می رسد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار