کد خبر: ۱۱۱۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴ 20 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اگر یک مرکز آموزشی توانست دانشجویان خود را مسلح به چهار مولفه؛

سلامت، علم، ادب و عقل کند، موفق است، با ادغام یا حذف دانشگاه پیام نور موافق نیستیم، مسئولان فکری به حال جایگاه اساتید کنند.


به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در نشست اعضای هیات رئیسه و روسای استان‌های دانشگاه پیام نور، ضمن گرامیداشت آغاز ماه ذی الحجه و تبریک خجسته سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: چقدر خوب است که ما خیرینی را در زمینه حمایت از امر ازدواج آسان تشکیل بدهیم.

وی افزود: خانواده بهترین مدرسه، پرورشگاه و بهترین پناهگاه برای حفظ از انواع بلایا، آفات و تامین سلامت جسمی و روحی است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه در آستانه عید بزرگ غدیر خم قرار داریم، ضمن عرض تبریک، تصریح کرد: خدمات مجموعه دانشگاه باسابقه و نام آور پیام نور که هم اسم زیبایی دارد و هم خدمات خوبی ارائه داده، همواره موثر بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین عنوان کرد: ماموریت دانشگاه پیام نور در هیچ دانشگاه دیگری به این شکل وجود ندارد، حذف یا ادغامش با دانشگاه دیگر به‌معنای این است که آن خدمت به طور کلی حذف شده و بسیاری از خانواده‌ها محروم بمانند به‌نظرم این دانشگاه باید به همین شکل به کارش ادامه بدهد در حالی که به‌روز بوده و خودش را ارتقا ببخشد.

امام جمعه ساری ادامه داد: همچنین اینکه گفته شده اساتید هر کدام به فکر جایی برای تدریس باشند اصلا در شان یک استاد نیست، باید مسئولان امر فکری برای اساتید و جایگاه جدیدی برایشان باشند.

این مسئول گفت: دانشگاه پیام نور از این جهت که شعبه‌های بین‌المللی و برون مرزی دارد باید مورد توجه باشد چرا که پیام ایران را به دنیای خارج می‌رساند و برای ما یک فرصت است، دانشگاه جمهوری اسلامی در هر کشوری باید بار ارزشی و پیام انقلاب اسلامی با مواضع استکبارستیزی و حمایت از مستضعفین در کنار کار علمی و پژوهشی را ارائه بدهد.

وی ضمن قرائت شعری در وصف غدیر، تاکید کرد: به فرموده امام علی (ع)، "فتنه‌ها در زمانه عجیب نیست، حفظ خود از فتنه‌ها تعجب دارد، زیبایی به لباس، آرایش این‌چنینی و آنچنانی نیست، زیبایی علم و ادب هست، تو بنده هستی و او خداست، باید جایگاه خدا را بدانی"، امروز فرهنگ مادی سکولار دین‌ستیز غرب و فرهنگ انسان‌محوری انسان‌ها را به‌جای خدا نشان می‌دهد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه در نظام هستی دو پست (خدایی و بنده خدایی) بیشتر وجود ندارد، اذعان داشت: انسان باید قدر و اندازه خود را بداند بی‌خود فرهنگ غیردینی و ضددینی غرب و شرق ما را در مقابل خدا پرخاشگر بار نیاورد، ما در کنار علم باید ادب بیاموزیم، یتیم آن نیست که پدر از دست داده، یتیم کسی است که از وجود عقل و ادب بی‌بهره باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین عنوان کرد: حضرت بر چهار مولفه رشد و ارتقا؛ سلامت، علم، ادب و عقل تاکید کرده است، اگر یک مرکز آموزشی توانست دانشجویان خود را مسلح به این چهار مولفه کند، موفق خواهد بود چرا که در پرتو علم، عقل و ادب مولفه سلامت به‌دست می‌آید.

این مسئول در پایان اذعان داشت: اگر دانشگاه پیام نور سالم مانده، قطعا علم در کنار عقل و ادب قرار گرفته است، امیدواریم که دانشگاه سرفراز پیام نور سرفرازتر از گذشته به ارائه خدمات ادامه بدهد. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار