رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در کمیته امداد استان مازندران مطرح کرد:
کارگاه آموزشی و نشست تخصصی با حضور رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در کمیته امداد استان مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ 21 June 2023

به گزارش تابناک مازندران، با حضور رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، در کمیته امداد استان مازندران، کارگاه آموزشی اصول توانمند سازی مددجویان و نشست تخصصی راهکارهای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای مدیران، مددکاران و مشاورین کمیته امداد برگزار شد.

 

توجه به ارتقاء سلامت، نشاط و شادابی، آموزش های خود مراقبتی برای مددکاران کمیته‌امداد مهم است  

در این برنامه سید حسن موسوی‌چلک اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) یک نهاد اجتماعی و مددکار محور است و باید برنامه ها و اقداماتی در جهت توسعه کمی و کیفی خدمات ارائه شده به مددجویان خود انجام دهد.

وی با ابراز خشنودی از تدوین نظام نامه مددکاری اجتماعی در کمیته امداد با محوریت انجمن مددکاران اجتماعی ایران بیان داشت: این حرکت هوشمند کمیته امداد در بازنگری در وظایف، برنامه ها و فرایند ارائه خدمات و... بسیار مهم است، و مدیریت بهینه منابع و رضایت جامعه هدف را به دنبال خواهد داشت.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران بیان داشت: کمیته امداد با ۴ دهه تجربه زیسته در حوزه حمایت های اجتماعی از خانوادها و نیازمندان و محرومین، با انجام چند کار مانند؛ مستند سازی تجارب زیسته، استخراج درس آموخته های مددکاری اجتماعی و آسیب شناسی اقدامات فعلی در کمیته امداد، قابلیت ارائه یک مدل یا دانش بومی در حوزه حمایت و توانمند سازی، جهت انتشار در افکار عمومی و جامعه دانشگاهی و ... را دارد.

موسوی‌چلک با اشاره به اهمیت مددکاران اجتماعی در نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و جایگاه آنان در خانوادهای تحت حمایت گفت: توجه به ارتقاء سلامت مددکاران، نشاط و شادابی، آموزش های خود مراقبتی و... برای مددکاران مهم قلمداد می شود.

وی چند ویژگی اساسی برای مددکاران اجتماعی در نهادهای حمایتی، جهت اعتماد کامل مددجو به مددکار را نخست، احاطه و شناخت علمی به مسئولیت و جامعه هدف، شناخت قوانین مرتبط با حوزه کاری خود، آشنایی با دستور العمل‌های داخلی و برون سازمانی و در آخر شناخت از جزئیات خدمات ارائه شده توسط دیگر نهادها و سازمان های خدمات اجتماعی را برشمرد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار