دادستان کرمانشاه گفت: کرمانشاه نهمین شهر پر جمعیت ایران است، اما در جرائم رتبه بسیار پایین و خوبی داریم که این آمار مستند است، البته منکر وقوع جرم نیستیم.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ 21 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به‌مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۲۲ نفر به ضابطین قضایی ما اضافه شده است و کارت شناسایی دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آموزش ضابطین امر مهمی است، افزود: در این راستا سال گذشته ۱۵۰۰ نفر و در سه ماه اول سال نیز ۵۰۰ نفر آموزش دیده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه تصریح کرد: بازدید از دادسراهای بخش در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۴ مورد بوده که نقاط ضعیف و قوت شناسایی و اعلام شده است.

کرمی با بیان اینکه در بحث حقوق عامه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: مشکلات و مسائل اقتصادی حاکم بر جامعه فقط مختص کرمانشاه نیست بلکه در کل کشور وجود دارد، اما نکته‌ای که باید دقت شود، اصل تفکیک قواست و ما حق ورود به امور اجرایی نداریم.

وی ادامه داد: اما در بحث ترک فعل اگر مواردی باشد که بوده است، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و سازمان بازرسی نظارت دقیقی دارد و هرجا به تخلفی برخورد کرد به دادستان اعلام می‌کند تا سیر مراحل بعدی صورت گیرد.

دادستان کرمانشاه در ادامه به بحث دارو اشاره کرد و گفت: طی چند وقت اخیر در کشور کمبود دارو وجود داشته اما در کرمانشاه بیشتر، لذا بررسی کردیم شخصی دارو را خارج و به نرخ آزاد به فروش می‌رسانده که کیفر خواست آن صادر شده است.

*مسؤولان بیمارستان امام رضا(ع) در بحث سرقت کوتاهی داشته‌اند

سرقتی ترسناک‌تر از قتل عمد در کرمانشاه

موضوع سرقت بیمارستان امام رضا (ع)، مبحث دیگری بود که کرمی به آن اشاره و بیان کرد: این سرقت طی چند مرحله صورت گرفته که تمامی سارقان و مالخران بازداشت شده اند.

وی با بیان اینکه مسولین درمان و بیمارستان نیز کوتاهی داشته‌اند، گفت: لذا این افراد احضار و برای آنان قرار صادر شده است و اگر سازمان بازرسی تشخیص دهد کوتاهی بوده است کیفر خواست نیز صادر خواهد شد.

دادستان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه جرم در طول تاریخ بوده است، تاکید کرد: کرمانشاه نهمین شهر پر جمعیت ایران است اما در جرائم رتبه بسیار پایین و خوبی داریم که این آمار مستند است، منکر وقوع جرم نیز نیستیم اما همه بخصوص اصحاب رسانه باید کمک کنند تا مشکلات رفع شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار