رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه پنج هزار و ۴۲۳ زندانی در دوره‌های آموزشی حرفه‌آموزی شرکت کردند، گفت: یکهزار و ۱۲۵ نفر در سه ماه نخست امسال در این دوره‌ها شرکت کردند که نسبت به سال گذشته، ۱۷ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ 22 June 2023

به نقل از دادگستری خوزستان، علی دهقانی با اشاره به اهمیت اشتغال به کار مددجویان زندان به منظور کاهش آمار بازگشت مجرمان به زندان، بیان کرد: این آمار شامل سه بخش اشتغال کارگاهی، اعزام به کار و اشتغال نشسته است که این تصمیم باتوجه به وضعیت مددجو و پرونده وی اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: اشتغال مددجویان با استفاده از تفاهم‌نامه‌های همکاری بین اداره کل زندان‌ها با اداره کل فنی و حرفه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی و اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در بخش اشتغال و حرفه‌آموزی محقق شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان از اشتغال به کار ۲ هزار و ۴۶۵ نفر از مددجویان ندامتگاه‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: طی سه ماهه اول امسال نیز ۷۴۳ نفر از زندانیان در استان مشغول به کار شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از ۷۴۳ نفر مددجوی موفق به اشتغال در سه ماهه اول امسال، ۱۹۵ نفر مجوز اشتغال کارگاهی، ۲۳۵ نفر اشتغال اعزام به کار و ۳۱۳ نفر اشتغال نشسته دریافت کردند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: یکی از سیاست‌های نوین سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در کنار ایجاد اشتغال برای مددجویان، پرداخت دستمزد به آنان طبق دستورالعمل تعیین شده از سوی این سازمان است که در تعیین مخارج شخصی و کمک به خانواده‌های آنان موثر می‌باشد.

وی ادامه داد: زندانیانی که در کارگاه‌ها و دوره‌های مهارت آموزی موفق به کسب گواهینامه مهارت می‌شوند، پس از آزادی می‌توانند با استفاده از تسهیلات مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج، زمینه اشتغال و ایجاد درآمد پایدار خود را فراهم کنند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار