استاندار اصفهان گفت: حرکت عزتمندانه در حوزه سیاست خارجه، تنها راه برای ملت‌های آزادی خواه دنیاست و این اقتدار سبب می شود دشمن راجع به تذکرات جمهوری اسلامی تمکین کند.
کد خبر: ۱۱۱۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ 22 June 2023

سید مرتضوی افزود: یکی از اخبار خوب حرکت‌های دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجه و ارتباط با همسایگان است.

استاندار به اخبار امیدبخش حوزه سیاست خارجه در هفته گذشته اشاره و تصریح کرد: رو به جلویی را در سیاست خارجه داشته‌ایم، اظهار کرد: در هر سفر بین المللی ریاست جمهوری یک گشایش جدید برای کشور اتفاق می‌افتد که نشان دهنده حرکت عزتمندانه جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجه است که تنها راه برای ملت‌های آزادی خواه دنیا است.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم راهبردهایی که توسط امامین انقلاب در حوزه سیاست خارجه مکرر به آن اشاره و تاکید شده در حال اجراست.

استاندار یکی از این راهبردها را توازن در ارتباط با غرب و توسعه ارتباط با همسایگان دانست و عنوان کرد: این مهم در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد و با جدیت در حال پیگیری است.

مرتضوی افزود: هر کجا که به سمت پذیرفتن نگاه سلطه گر غرب رفتیم با ابهامات عجیبی مواجه شدیم از این رو دولت به دنبال نگاه مستقل و متوازن نسبت به غرب است.

وی تصریح کرد: همچنین حفظ کیان و تمامیت ارضی مادام توسط حضرت امام خمینی(ره) مورد تأکید بوده و تا جایی در این موضوع جلو رفتیم که دفاع مقدس هشت ساله بر کشور پذیرفته شد تا یک وجب از خاک ما در دست دشمن باقی نماند.

استاندار ادامه داد: اگر صلابت و اقتداری که جمهوری اسلامی از خود نشان داد نبود در معرض تهدیدهای مکرر دشمن بودیم اما این رویکرد حضرت امام (ره) کشور را بیمه کرد.

مرتضوی حفظ ارزش‌های اسلامی را راهبرد دیگر دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجه دانست و یادآورد شد: رییس جمهوری یک بار در کاخ کرملین و یک بار در ونزوئلا به نماز ایستادند، همسر وی نیز با پوشش برتر و حجاب کامل در رسانه‌ها با وقار و تسلط سخن گفتند که نشانه رعایت مبانی اسلام و ارزش های توحیدی در مناسبات است.

وی خاطرنشان کرد: دفاع از حیثیت و شرافت اسلام در مجامع بین‌المللی نیز ذیل همین موضوعات مورد تأکید رییس جمهور است. استاندار اصفهان افزود: همچنین در مسیر حرکت دولت سیزدهم، ابراز همدردی با مستضعفان جهان و دعوت کردن آنان به اتحاد و یکپارچگی هویدا است.

این نشست‌ها در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار و راهگشا است و می‌تواند در رفع و کاهش مشکلات چاره ساز باشد.

وی با اشاره به گفت و گوی بدون واسطه فرمانداران ما مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان، افزود: ایجاد ارتباط دو سویه و تعامل میان رسانه‌ها از جمله صداوسیمای مرکز اصفهان و فرمانداران استان می‌تواند در شفاف سازی امور و بیان دستاوردهای دولت اثرگذار باشد.

استاندار اصفهان در خصوص مشکلات حوزه مسکن در استان، گفت: هفته آینده میزبان وزیر راه و شهرسازی خواهیم بود که در این سفر بازدید از برخی پروژه‌های مسکن استان نیز در دستور کار است، همچنین شورای مسکن استان با حضور دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار خواهد شد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: فرمانداران استان می‌توانند نقطه نظر و چالش‌ها در حوزه مسکن را اعلام کنند تا در بازدیدها و جلسات وزیر راه و شهرسازی به این موارد پرداخته شود.

وی همچنین به سفر احتمالی وزیر جهاد کشاورزی به استان در هفته آینده اشاره کرد و گفت: در جلسات و برنامه‌های این سفر نیز فرصتی فراهم خواهد شد تا فرماندارانی که شهرستان محل مأموریت‌شان با مشکل کم آبی بیشتری مواجه است شرایط مردم و کشاورزان شهرستان را تبیین کنند.

استاندار با اشاره به اینکه دیپلماسی عزتمندانه جمهوری اسلامی در دولت سیزدهم راهگشاست، اظهارداشت: این اقتدار سبب می شود دشمن راجع به تذکرات جمهوری اسلامی نیز تمکین کند.

وی همچنین به فرمانداران استان توصیه کرد در ایام و مناسبت‌های پیش رو (عید قربان تا عید غدیر) برای ایجاد شادی در جامعه، ارتباط بدون واسطه یا مردم و گزارش دهی نسبت به دستاوردهای دولت اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار