معاون بازرسی سازمان صمت استان فارس گفت: یک واحد تولیدی دستمال کاغذی به دلیل عرضه خارج از شبکه مواد اولیه تولید این محصول به پرداخت بیش از ۱۹ میلیارد ریال محکوم شد.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 24 June 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی حسنی گفت: تیشو ماده اولیه تولید دستمال کاغذی و پوشک است که با هدف عرضه شفاف‌تر و در دسترس‌تر بودن این کالا از سال گذشته بر اساس دستورالعمل‌های صادره سازمان حمایت تولید کنندگان داخلی تیشو مکلف به عرضه محصولات خود در بورس کالا هستند و تولیدکنندگان دستمال کاغذی و پوشک بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود را از بورس تهیه می‌کنند.

معاون بازرسی سازمان صمت استان فارس گفت: اختلاف قیمت تیشو در بورس و بازار آزاد سبب شده تا برخی از تولیدکنندگان به جای استفاده مواد اولیه در خط تولید به عرضه خام این محصول در بازار آزاد بپردازند.

او گفت: این موضوع سبب شد تا طرح نظارتی ویژه‌ای برای نظارت بر عملکرد خریداران این محصول از بورس طراحی و اجرا شود که بر اساس بازرسی‌هایی که تاکنون انجام شده مشخص شد یکی از واحد‌های تولیدی استان با استفاده از پروانه بهره برداری و کد بورس به خرید تیشو از بورس کالا اقدام می‌کند.

به گفته حسنی، بازرسان با مراجعه به این واحد و بررسی مستندات مربوط به خرید ماده اولیه و تولید محصول، متوجه شدند این واحد به جای استفاده تیشو خریداری شده در خط تولید، به فروش آن در بازار آزاد اقدام کرده است.

معاون بازرسی سازمان صمت گفت: در این بررسی‌ها مشخص شد این واحد حتی نسبت به ثبت اطلاعات خرید و فروش ماده اولیه تیشو به کارخانه نپرداخته که این خود تخلفی دیگر است.

حسنی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از بورس کالا مشخص شد این واحد به خرید ۴۶ هزار کیلوگرم ماده اولیه تولید دستمال کاغذی (تیشو) اقدام و آن را به یکی از واحد‌های تولیدی در خارج استان فروخته است که این خود تخلف عرضه خارج از شبکه است.

به گفته او، پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه برای این واحد به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس با تاکید بر اینکه اجرای این طرح همچنان ادامه دارد، به تمامی خریداران مواد اولیه اعم از ماده اولیه پتروشیمی، تیشو و محصولات قابل عرضه در بورس کالا، گوشزد کرد: هر گونه خرید، فروش، واگذاری و جایگزینی محصولات خریداری شده از بورس چه در بازار، سایت‌های اینترنتی، فضای مجازی و همچنین حمل مواد اولیه خریداری شده به محلی غیر از نشانی مندرج در پروانه بهره برداری ممنوع است و با متخلفین طبق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

حسنی گفت: تولیدکنندگان و انبارداران کالا مکلف به اظهار اطلاعات مربوط به ورود و خروج کالا در سامانه جامع تجارت به طور شفاف هستند و چنانچه از این امر تخلف کنند پرونده تخلف احتکار برای آنان تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار