مدیرکل کمیته امداد استان مازندران:
مدیرکل کمیته امداد استان مازندران گفت: در سال ۱۴۰۲ در فصل تولید، کمیته امداد استان مازندران، با توزیع ۹۰۰ جعبه نوغان بین ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در سه منطقه «لفورِ سوادکوهِ شمالی»، «بندپی» و «بابل کنار» بعد از مراحل پرورش ۲۷تُن تولید داشته که ۶تُن از این میزان توسط «شرکت صنعت کارآفرینان امداد» خریداری شد.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ 24 June 2023

به گزارش تابناک مازندران، مدیرکل کمیته امداد استان مازندران، به همراه رضایی معاون اشتغال و خودکفایی و رحمن‌زاده معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مازندران از «شرکت صنایع ابریشم گیلان در صومعه‌سرا» بازدید کردند.

 

توزیع ۹۰۰ جعبه نوغان بین ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت مازندران توسط کمیته امداد  

در این بازدید میثم معافی با اشاره به اینکه، «شرکت صنایع ابریشم گیلان» بعد از ۱۱ سال تعطیلی و متروکه بودن، سه سال پیش به کمک کمیته امداد احیاء و جوانان برای کار در این کارخانه به صف شدند، اظهار داشت: نوغانداری و ابریشم بافی، ایرانی ترین، سابقه‌دارترین، روستایی‌ترین، زودبازده‌ترین و خانواده‌محور‌ترین صنعت در کشور متمدن ماست و مددجویان کمیته امداد مازندران پیشران این صنعت پُرسود خواهند شد.

وی افزود: با تکثیر و تولید تخم نوغان در ۴ استان شمالی کشور "مازندران، گلستان، خراسان شمالی و گیلان" توسط مجریان طرح های اشتغال مددجویی، پیله‌ها به این کارخانه آورده شده و در مرحله‌ی تولید به نخ ابریشم و سپس در صنایع پارچه بافی و فرش و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران گفت: در سال ۱۴۰۲ در فصل تولید کمیته امداد استان مازندران، با توزیع ۹۰۰ جعبه نوغان بین ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در سه منطقه «لفورِ سوادکوهِ شمالی»، «بندپی» و «بابل کنار» بعد از مراحل پرورش ۲۷تُن تولید داشته که ۶تُن از این میزان توسط «شرکت صنعت کارآفرینان امداد» خریداری شد.

معافی خاطر نشان کرد: این صنعت نیاز فوری به" آموزش و آگاهی "، برای مردم دارد تا اعجاز این برکت الهی را ببینند، و شاهد تحول و بهره وری در صنعت نوغانکاری باشیم که در حال حاضر در مرحله پیله، «فقط چند استان»، فعال و نیمه فعال هستند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار