کد خبر: ۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰ 26 January 2015
به گزارش تابناك – البرز: پس از حضور سيد حميد طهايي استاندار جديد البرز، اكثر نيروهايي كه استاندار قبلي يعني سيد طاهر طاهري در سمت‌هاي مختلف به كار گمارده بود، گرفتار تغييرات مديريتي شدند.
نكته جالب توجه اين است كه طاهري نيز خود منصوب دولت حسن روحاني بود و زماني كه پس از 9 ماه از همراهي دولت بازماند، انتظار نمي‌رفت كه استاندار بعدي، نيروهاي همراه با دولت تدبير و اميد را اينگونه تغيير دهد.
از جمله اين نيروها، شهريار آقايي فرماندار نظرآباد بود كه از مديران بومي استان البرز است.
آقايي چندي بعد از استقرار دولت حسن روحاني به فرمانداري نظرآباد منصوب شد، اما پس از 11 ماه جاي خود را به حجت‌الله صادقي داد.
صادقي از دوستان نزديك سيد حميد طهايي و در چند استان از جمله مركزي و  سمنان كه طهايي سمت استانداري را بر عهده داشت، با حمايت طهايي به عنوان فرماندار فعال بود.
وي كه هيچ سابقه آشنايي و مديريتي در استان البرز ندارد، به طور ناگهاني و بدون اطلاع‌رساني قبلي به جاي شهريار آقايي منصوب شد.
درباره جلسه توديع و معارفه آقايي و صادقي نيز حرف و حديث‌هاي بسياري مطرح بود. از جمله آنكه گفته مي‌شود چند ساعت قبل از برگزاري اين مراسم، فرماندار قبلي نظرآباد از طريق تماس تلفني يكي از مديران مياني استانداري البرز از عزل خود با خبر شده بود.
آقايي چندي بعد در جمع خبرنگاران با تاکيد بر اينکه سرباز ولايت چون و چرا نمی‌کند٬ گفت: علاقه‌ای برای صحبت کردن درباره آخرين روز کاری در فرمانداری ندارم.
حال اثرات استفاده از مديران غير بومي و ناآشنا با ظرفيت‌ها، پتانسيل‌ها و نيازهاي استان البرز، رفته رفته خود را نشان مي‌دهد.
از جمله آنكه پرتال رسمي اطلاع‌رساني فرمانداري نظرآباد خبري را با اين تيتر منتشر كرده است "فرماندارنظرآباد: نظرآباد شهرستانی خوش آب وهوا و مناسب برای سرمایه‌گذاران است."
بر اساس اين خبر حجت الله صادقی در نشست تخصصی با رئیس و کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت گفته است: "وجود زیرساخت‌های مناسب و شهرک‌های صنعتی و دسترسی آسان با راه‌های ارتباطی، نظرآباد را در قالب شهرستان‌های صنعتی استان قرار داده است."
شايد منظور فرماندار نظرآباد از "شهرك‌هاي صنعتي"، همان يك شهرك صنعتي است كه هفته گذشته و در پي آتش‌سوزي يكي از كارخانه‌هاي آن به طور كلي ويران شد.
در ادامه اين خبر فرماندار نظرآباد گفته است: وجود آب  و هوای بسیار مناسب  و فضای سرسبز در توسعه صنعت و رغبت رجوع سرمایه‌گذاران در این منطقه نقش قابل توجهی دارند."
اين اظهارات تعجب كارشناسان صنعت و سرمايه‌گذاران بخش خصوصي را به دنبال داشته و آنها مي‌گويند براي سرمايه‌گذاري در يك منطقه بيش از آنكه به آب و هواي مناسب و سرسبز بودن منطقه احتياج باشد، نياز به زيرساخت‌هاي اقتصادي، حمايت از سرمايه‌گذاري، دسترسي به منابع و نيروي كار ارزان، حمايت نهادهاي بانكي و تامين نقدينگي داريم.
به طور قطع كمتر سرمايه‌گذاري است كه به نبود اين امكانات توجهي نداشته و بيشتر دنبال مكان خوش آب و هوا براي سرمايه‌گذاري باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار