رئیس پلیس فتای البرز گفت: سامانه سماح تنها مرجع رسمی برای ثبت نام زائران اربعین بوده و کاربران برای ثبت نام فقط از طریق این سامانه اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۱۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ 26 June 2023

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: زائران برای ثبت نام فقط از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir مراجعه کرده و از ارائه مدارک هویتی از قبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده یا اسکن آن به سایت‌های غیرمجاز ارسال نشود.

وی اضافه کرد: اکنون کلاهبرداران با ارسال پیام با تبلیغات اغوا کننده، مشتاقان پیاده روی اربعین را به لینک های آلوده، هدایت و حساب‌های آنها را خالی می کنند.

وی فعالیت سایت‌های جعلی را یکی از مهمترین شگردهای مجرمانه دانست که در این ایام صورت می گیرد و عدم آگاهی برخی کاربران، فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم خواهد کرد.

سرهنگ جلیلیان خاطرنشان کرد: کاربران هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتی الامکان از مکان‌های مورد اعتماد برای ثبت نام و پرداخت‌های اینترنتی استفاده کنند.

این مقام انتظامی افزود: مجرمان با طراحی سایت‌های شبیه سایت‌های اصلی که درگاه بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی "فیشینگ" می کشانند.

رئیس پلیس فتای استان البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار