مدیرکل فرودگاه گیلان خبر داد
مدیرکل فرودگاه گیلان از تاسیس شرکت هواپیمایی بومی در شهر رشت خبر داد و گفت: در آینده نزدیک شاهد رونق پروازی چشمگیری در فرودگاه سردار جنگل خواهیم بود
کد خبر: ۱۱۱۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ 26 June 2023

بگزارش تابناک گیلان سید محسن میرحسینی در گفت وگو با تابناک گیلان، با اشاره به جایگاه کنونی فرودگاه سردار جنگل رشت به لحاظ تعداد برقراری پروازها، گفت: در حال حاضر فرودگاه رشت با برقراری پرواز در مسیرهای تهران، مشهد، بندرعباس، شیراز، اهواز، کیش، عسلویه و نجف جزو ۱۲ فرودگاه برتر کشور است.

مدیرکل فرودگاه گیلان اضافه کرد: با تاسیس شرکت هواپیمایی بومی در استان، این نوید را می‌دهیم که شاهد ارتقای چشمگیری به لحاظ رتبه‌بندی فرودگاهی باشیم.

میرحسینی ضمن اشاره به رونق پروازهای فرودگاه سردار جنگل در سال‌ جاری، گفت: با تاسیس شرکت هواپیمایی جدید، پروازهای مسیر اصفهان، تبریز و بوشهر برقرار خواهد شد.

وی درخصوص آخرین وضعیت فرایند اخذ گواهینامه فرودگاهی نیز عنوان کرد: با اجرای عملیات استریپ‌سازی و زه‌کشی، فرودگاه سردار جنگل آماده دریافت گواهینامه می شود.

مدیرکل فرودگاه گیلان ادامه داد: با تصویب هیئت مدیره، پروژه استریپ‌سازی و زه‌کشی، با برآورد هزینه‌ای بالغ بر ۲۴۹ میلیارد تومان در مرحله مناقضه قرار خواهد گرفت.

وی پروژه مطالعه بهسازی و توسعه اپرون فرودگاه سردار جنگل را دیگر برنامه مهم امسال برشمرد و خاطرنشان کرد: از طریق سرمایه‌گذار بخش خصوصی پیگیر راه‌اندازی پروازهای باری و احداث سایت کارگو نیز هستیم.

میرحسینی اضافه کرد: با راه اندازی پروازهای باری، شاهد رونق صادرات محصولات کشاورزی از استان گیلان به مناطق دیگر به خصوص کشورهای همسایه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ پروژه به ارزش ۴۵۸ میلیارد ریال در فرودگاه رشت به بهره برداری رسید، یادآور شد: طی سه ماهه امسال ۹۲۷ پرواز ورودی و خروجی به فرودگاه رشت انجام شده است؛ همچنین در جریان این پروازها ۱۰۴ هزار و ۷۵۰ مسافر و یک میلیون و ۱۲۶ هزار و ۸۵۰ کیلوگرم بار جابه جا شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار