دبیر ستاد اربعین استان فارس با اشاره به تدارکات انجام شده برای پیاده‌روی اربعین حسینی در سال جاری گفت: با توجه به شور و علاقه و اشتیاق فراوان اهالی ولایت‌مدار مخصوصا جوانان و نوجوانان ولایی استان جهت شرکت در این مراسم، پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۰۰ هزار نفر از استان فارس جهت شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) حضور یابند.
کد خبر: ۱۱۱۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ 27 June 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: دبیر ستاد اربعین استان  به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، نشست ستاد اربعین استان فارس عصر دیروز، ۵ تیرماه با حضور اعضای این ستاد در محل استانداری فارس برگزار شد.

در این جلسه که به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت آمادگی لازم برای خدمات رسانی به زائران و راهپیمایان اربعین حسینی(ع) برگزار شد، مسئولان کمیته‌های هجده‌گانه ستاد اربعین استان گزارش اقدامات خود را ارائه دادند.

سید مجتبی علوی اردکانی، دبیر ستاد اربعین استان فارس در این نشست از اعلام آمادگی موکب‌داران و خادمان زوّار استان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) خبر داد و افزود: با توجه به شور و علاقه و اشتیاق فراوان اهالی ولایت‌مدار مخصوصا جوانان و نوجوانان ولایی استان جهت شرکت در این مراسم، پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۰۰ هزار نفر از استان فارس جهت شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) حضور یابند .

علوی افزود: با توجه به وجود مرقد مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و امامزادگان واجب‌التعظیم دیگر در این شهر و استان و اینکه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی شناخته شده است، معمولا در ایام اربعین زائرانی که از استان‌های شرقی و جنوبی کشور و حتی کشورهای همسایه مانند پاکستان و افغانستان و هند راهی اربعین می‌شوند، در این شهر نیز به قصد زیارت این امامزادگان توقف و استراحت می‌کنند، بنابراین مقرر شد محل‌های اسکان موقت مناسب همانند سال قبل توسط شهرداری شیراز و موکب‌های مستقر در شهر شیراز جهت این زائران مهیا و آماده شود.

مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استان فارس همچنین افزود: اعزام زائران پس از ثبت‌نام در سامانه اربعین و با داشتن گذرنامه دارای اعتبار و یا برگ عبور و گذرنامه مخصوص اربعین امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: با توجه به سؤالات و مراجعات مکرر هموطنان در رابطه با چگونگی دریافت گذرنامه اربعین، پیگیری‌های لازم در این رابطه صورت گرفته است و ثبت‌نام گذرنامه اربعین پس از ابلاغ دستورالعمل‌های لازم احتمالا از ابتدای ماه محرم آغاز خواهد شد و پس از اعلام فراخوان، مردم می‌توانند از طریق دفاتر پلیس +۱۰ و سامانه پلیس من ثبت‌نام خود را انجام دهند.

علوی اظهار کرد: تاریخ دقیق شروع صدور گذرنامه اربعین از طریق ستاد مرکزی اربعین و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد و صدا و سیما اطلاع‌رسانی خواهد شد بنابراین خواهشمندیم متقاضیان و زائران فعلاً از مراجعه به ستاد اربعین استان و یا اداره گذرنامه در این رابطه خودداری کنند.

عضو شورای فرهنگی استانداری فارس در پایان اضافه کرد: موکب‌ها و زائران استان با شعار حرم تا حرم از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) راهی حرم مطهرحضرت امام حسین(ع) خواهند شد، بنابراین از موکب‌داران و زائران استان درخواست می‌شود که در موکب‌های خود و مسیرهای پیاده‌روی با انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغات مناسب نسبت به شناسایی هر چه بیشتر شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی به سایر زائران مخصوصا زائران سایر کشورها اقدامات لازم را به عمل آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار