رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به برگزاری پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) اظهار داشت: این رویداد بین المللی با هدف شناسایی دانشمندان جهان اسلام و تقدیر از برترین‌ها در حوزه‌های مختلف علوم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱ 29 June 2023

حسین ربانی افزود: شرکت‌کنندگان اصلی جایزه مصطفی(ص) دانشمندانی هستند که در کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند و یا مسلمان و مقیم کشورهای غیر اسلامی هستند که در واقع اختصاص این جایزه به دانشمندان جهان اسلام باعث تمایز آن نسبت به سایر جوایز بین‌المللی است.
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با بیان اینکه به وسیله جایزه مصطفی(ص) و زبان بین‌الملل می‌توان به همه اعلام کرد که دین اسلام به علم اهمیت می‌دهد، گفت: در واقع با توجه به اهمیت علم آموزی و علم در دین اسلام به ویژه در آموزه‌های نبی مکرم اسلام(ص)، دانشمندانی که در حوزه جهان اسلام فعال هستند و فعالیت‌های درخور و قابل تقدیری را برای مردم جهان از خود به جای گذاشتند معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: به عبارتی موضوع اهمیت دادن اسلام به علم در دنیا مغفول مانده و در زیر خروارها تبلیغ ضد اسلامی و منفی قرار گرفته که با برگزاری این جایزه مشخص می‌شود وجه اصلی دین مبین اسلام برپایه عقلانیت و علم است و آنچه که رسول اکرم(ص) برای نجات بشریت به ارمغان آورده، نجات بشریت از جهالت بوده و پیام اصلی او حرکت در راستای علم، اندیشه و خردورزی است.
ربانی با بیان اینکه اصفهان یک پایتخت فرهنگی شناخته شده در جوامع اسلامی است که نمادهای اسلامی شاخصی را در خود جای داده است، تصریح کرد: به همین دلیل مسؤولان به این جمع بندی رسیدند که این دوره به میزبانی اصفهان برگزار شود و دانشمندان مسلمان کشورهای مختلف مهمان اصفهان و افتخاری برای مردم آن باشد.
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان در همین راستا به تشکیل ستاد اجرایی برگزاری‌ پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص)، تحت نظر استاندار اصفهان، اشاره کرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان نیز به عنوان دبیر ستاد و دبیرخانه این رویداد فعالیت دارد و سایر نهادها تحت کمیته‌های مختلف ذیل این ستاد همکاری دارند.
وی ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان در راستای ایجاد زمینه ارتباط بیشتر دانشمندان جهان اسلام با یکدیگر در تلاش است که در کنار این رویداد فضای همکاری و تعامل بیشتر برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) و افراد تحت حمایت بنیاد را ایجاد کند و طی تفاهم نامه‌ای بتواند دوره‌های تحقیقاتی برگزار کنند.
ربانی با اشاره به هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری جدید و به روز دنیا گفت: سعی شده که مدعوین مرتبط با زمینه هوش مصنوعی مورد توجه قرار گیرند و برنامه هایی در سطوح مختلف و برگزاری نمایشگاه‌های ویژه در هفته ی جایزه مصطفی(ص) برپا شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان پیش رویدادها و برنامه‌های جانبی جایزه مصطفی(ص) را برای همه آحاد مردم و علاقه‌مندان به فناوری و علم موثر دانست و گفت: برگزاری استپ علمی و فناوری به صورت نشست های B2B برای شرکت‌ها با حضور دانشمندان، جلسات دانشگاه‌ها و اساتید و سایر برنامه‌ها برای دانش‌آموزان و بانوان و قشر دانشگاهی از برنامه‌های جانبی پنجمین "هفته جایزه مصطفی(ص)" در اصفهان به شمار می‌رود.
به گزارش تابناک، جایزه مصطفی (ص) جایزه‌ای است که به صورت دوسالانه در حال برگزاری است و به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود که دارای اثری نوآورانه در مرزهای دانش و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت هستند.
اعطای جایزه مصطفی (ص) در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته مسلمان و زمینه‌سازی همکاری و توسعه علمی و فناوری جهان اسلام، همچنین به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال ۱۳۹۱ به تصویب رسید و اکنون دوره پنجم آن در هفته وحدت و به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار