مُراقب پیامک کلاهبرداران در باره طرح رجیستری تلفن‌های همراه باشید
کد خبر: ۱۱۱۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳ 01 July 2023

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه پیامکی به برخی از افراد مبنی بر اینکه دستگاه شما بدلیل طرح رجیستری (طرح ثبت تجهیزات دارای سیم کارت) غیرفعال خواهد شد، ارسال و یک لینک برای مراجعه کاربران و تکمیل مشخصاتشان در ذیل این پیامک درج شده است گفت: کاربر هنگام مراجعه به لینک بعد از وارد کردن نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی بانکی برای دریافت کارمزد تراکنش هدایت می‌شود.
سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: مردم نباید فریب اینگونه پیامک‌ها را بخورند و بدانند که تنها محل ثبت اطلاعات رجیستری گوشی همراه، سایت https:‎//hamta.ntsw.ir است و هر پیامک و تبلیغی برای ثبت اطلاعات رجیستری شهروندان در نشانگاهی غیر از این سایت، جعلی است.
وی تاکید کرد: شهروندان بخاطر داشته باشند سامانه همتا برای انجام فرایند فعال‌سازی تلفن همراه، هیچ وجهی دریافت نمی‌کند و انجام تمام مراحل ثبت نام در این سامانه، رایگان است.
رئیس پلیس فتا اصفهان افزود: هموطنان قبل از وارد کردن اطلاعات حساب کارت عابر بانک خود در صفحه یا سایت اینترنتی باید مُراقب سایت‌های جعلی بوده و با هوشیاری سعی بر تشخیص سایت اصلی از فیشینگ باشند.
سامانه همتا منتسب به طرح ثبت تجهیزات دارای سیم کارت (رجیستری) با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتور‌های تلفن همراه، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک به اجرا گذاشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار