سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه:
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: کاهش پنج درصدی نرخ بیکاری در استان کرمانشاه بی‌سابقه بوده است.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ 09 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، عبدالوحید محمدی ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بنابر اعلام مرکز آمار ایران عملکرد استان کرمانشاه در نرخ بیکاری فصلی زمستان گذشته خوب بوده و سال گذشته هفت دهم درصد کاهش نرخ بیکاری داشتیم و این اختلاف را با نرخ بیکاری کشور کم کردیم.

وی افزود: کاهش نرخ بیکاری که در زمستان گذشته استمرار داشت در فصل بهار هم ادامه داشته و مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان کرمانشاه را با پنج و ٢ دهم درصد کاهش اعلام کرد که این آمار بی سابقه است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته با وجود کاهش نرخ بیکاری، جایگاه رتبه یک کشوری را کسب کردیم و با کاهش نرخ بیکاری رتبه کرمانشاه برای نخستین بار به هفتم کشور تغییر کرد.

وی ضمن قدردانی از دستگا‌هایی که نقش موثری در کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه داشتند گفت: کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌ها انجام شد و تامین مالی زیادی مربوط به بانک‌ها بوده که در همین راستا جذب تبصره ١۶ در استان کرمانشاه بالانر از میانگین کشوری در رتبه ٢٧ قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه خبر‌های خوبی در زمینه تامین مالی در حوزه بورس داریم، عنوان کرد: رویکرد ما به سمت تولید و اشتغال تغییر کرده و در حوزه تورم به سمت زیرساخت سازی رفتیم.

وی عنوان کرد: میادین میوه و تره بار برای تنظیم بازار احداث می‌شوند برای این کار با شورای شهر هماهنگ شده و برای هر منطقه شهر کرمانشاه بخش خصوصی پای کار می‌آید.

محمدی به احداث هفت روستا بازار در طول ۶ ماه گذشته در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در حال هماهنگی برای تقویم روز شهرستان‌ها هستیم و یک روز را به عنوان روز گردشگری شهرستان در نظر می‌گیریم.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم کرمانشاه را به عنوان مرکز خدمات غرب کشور معرفی کنیم، در گذشته کرمانشاه به عنوان بازار مرکز خدماتی غرب کشور بوده، اما در چند سال گذشته به این موضوع اهمیت ندادیم و باید بر آن متمرکز شویم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: میزان ٢ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور تخصیص اعتبار داشتیم.

وی با اشاره به اقدامات اقتصادی انجام شده در استان کرمانشاه، تاکید کرد: گردشگری و حوزه‌های نوین آن در حال شکل‌گیری است و به دنبال این هستیم نتایج خوبی برای استان کرمانشاه داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار