رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی اصفهان گفت:کلاه‌برداری از حساب بانکی شهروندان اصفهانی، در سه ماه اول امسال در مقایسه با بهار پارسال ۸۳ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ 09 July 2023

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اشاره به اینکه کلاه‌برداری در فضای مجازی در فصل تابستان با افزایش مواجه است، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون شاهد رشد تهدید و آسیب‌ها در فضای مجازی بوده‌ایم که بیشتر این تهدیدات در فضای مجازی در حوزه اقتصادی و مالی همچون برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان و کلاهبرداری‌ها ست.

وی افزود: با توجه به افزایش کلاهبرداری از حساب‌های بانکی ، به شهروندان توصیه می‌شود از طریق سایت‌های معتبر و یا دفاتر خدماتی دارای مجوز رسمی برای امور بانکی خود اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان بیان داشت: با شروع فصل تابستان و سفر، کلاهبرداری‌های مرتبط با مسافرت‌های تابستانی ( تورهای زیارتی ) و نیز برای خرید بلیط سفر، ثبت‌نام تورهای مسافرتی افزایش پیدا کرده است.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌کنیم هنگام مسافرت از بارگذاری عکس‌های سفر در پروفایل شبکه‌های‌اجتماعی خودداری و حین سفر، هنگام استفاده از پایانه‌های فروشگاهی(pos) رمزعبورکارت را "خودشان" وارد کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: همچنین توصیه می‌شود؛ در زمان اتصال به اینترنت‌های باز و رایگان در اماکن توریستی و اقامتی و بین راهی مراقبت لازم را داشته و از هرگونه تماس و پیامک‌های ارسالی حاوی لینک‌های متفرقه از سرشماره‌های شخصی غیر قابل اعتماد دوری و هرگز بر روی لینک‌های آلوده کلیک نکنند.

وی از دیگر موارد بارز کلاه‌برداری‌ها را مرتبط با سامانه ثنا ، اختصاص سهام عدالت ، یارانه وموارد مشابه عنوان کرد و افزود: توصیه می‌شود پیام‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی با این مضامین را نادیده بگیرند و مسدود کنند.

سرهنگ مرتضوی هرگونه تماس و پیامک‌های ارسالی حاوی لینک‌های متفرقه از سرشماره‌های شخصی قابل اعتماد نبوده و هرگز بر روی لینک های آلوده کلیک نکنید.

وی همچنین اضافه کرد: پیام‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی با این مضامین را نادیده گرفته و باید مسدود کرد زیرا نرم افزارهای معرفی شده در اینگونه پیام‌ها بدافزار است و برای سرقت اطلاعات محرمانه مخاطبان مورد سوء استفاده خلافکاران قرار می‌گیرد.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد : مجموع احکام قضایی صادره بازدارندگی لازم را ندارد، چراکه شاهد تکرار جرم هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار