معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : تحویل ندادن جسد متوفی به دلیل عدم پرداخت هزینه‌های درمان، صحت ندارد .
کد خبر: ۱۱۱۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ 14 July 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تکذیب خبر تحویل ندادن جسد یک بیمار به دلیل پرداخت نکردن هزینه‌های درمان، توضیحاتی در این خصوص ارایه داد.
دکتر مهرداد شریفی گفت:سه شنبه نهم خرداد ۱۴۰۲، خانمی ۴۵ ساله به همراه یک پسر ۱۲ ساله به دلیل احتمال ابتلا به مسمومیت با گاز co و با سابقه بیماری دیابت و قند خون بالا، از یک مسافرخانه به اورژانس بیمارستان نمازی منتقل می‌شود.

او افزود: به دلیل وخامت حال بیمار و تشخیص پزشک در بخش مراقبت‌های ویژه، بستری و پسربچه ۱۲ ساله به بخش اطفال بیمارستان نمازی منتقل و خدمات درمانی لازم به بیمار ارایه می‌شود.

دکتر شریفی اضافه کرد: در ادامه در روز شنبه سوم تیر ماه ، خانمی که خود را صاحبکار قبلی ایشان معرفی کرده به بخش این مرکز درمانی مراجعه و کپی مدارکی را ارائه می‌ کند که منجر به تغییر هویت وی از مشخصاتی که در زمان مراجعه به اورژانس ارایه شده بود، می‌شود.

دکتر شریفی ادامه داد: در این اثنا، فردی که خود را فرزند ایشان معرفی کرده، چند مرتبه مراجعه و درخواست می‌کند که اموال همراه بیمار را دریافت کند که از او درخواست می‌شود مدارک هویتی خود و مادرش را تحویل دهد که نامبرده از اینکار ممانعت کرده و دیگر نیز مراجعه نمی‌کند.

معاون درمان دانشگاه گفت : پسر بچه ۱۲ ساله که همراه این بیمار بوده نیز تا روز پنجشنبه ۲۵ خرداد در بخش اطفال بستری بوده ، پس از بهبودی کامل و به دلیل عدم پاسخگویی و دسترسی به برادرش، تحویل بهزیستی می‌شود.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه در روز پنجشنبه ۱۵ تیر ، بیمار به دلیل وخامت حالش ، فوت می‌کند و تحویل جسد فقط به خانواده درجه یک، میسر بوده است.

دکتر شریفی افزود: پس از پیگیری‌های بیمارستان با فرزند بیمار وی در روز پنجشنبه ۲۲ تیر به همراه مدارک هویتی مراجعه کرده و جسد متوفی و اموال همراهش را تحویل می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه این موضوع در فضای مجازی به گونه‌ای نامعتبر و دور از واقعیت انعکاس داده شده بود از مردم خواست تا اخبار را از رسانه‌های رسمی و معتبر دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار