جمعی از تشکل های زنان ، عفاف و حجاب ، فرهنگی ، مردمی و سمن های شهر مقدس مشهد در خصوص نحوه برگزاری انتخابات هیأت مدیره و بازرس اتحادیه جدید صنف بانوان آرایشگر و خیاط مشهد مقدس بیانیه‌ای صادر کردند.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ 15 July 2023

به گزارش تابناک رضوی متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله القهّار

اعضای کمیسیون نظارت بر انتخابات اصناف در شهرستان‌های مراکز استان‌ها مرکب از مدیران کل و رؤسای سازمان‌ها و نهادهای استانی یا معاونان آنها

سلام علیکم

احتراماً با وجود اعلام هشدار قبلی و علیرغم تذکرات متعدد بانوان دغدغه مند در خصوص اهمیت مضاعف انتخابات اتحادیه صنف آرایشگران و خیاطان، متاسفانه شاهد تکرار اشتباهات چهار سال گذشته که باعث لغو‌ انتخابات و اختلال در مدیریت این صنف شد، هستیم.

اشتباهاتی در خصوص انتخاب افراد ناشایست برای ریاست اتحادیه علیرغم وجود گزینه های متعهد و متخصص بسیار.

با وجود تذکرات متعدد ،برخی از کاندیداهای معرفی شده، تقید درستی به موازین شرعی و حتی قانون ندارند و آشکارا به تبلیغات کارهای غیرقانونی خود میپردازند.

چنین افرادی چگونه میتوانند مدیریت اتحادیه بانوان را به درستی انجام دهند؟
آیا به سابقه و صفحه های تبلیغاتی این کاندیداها مراجعه کرده اند که مدیریت تمام آرایشگاهها و مزونهای شهر را به چنین افرادی می‌سپارند؟

با نهایت تاسف شرایط موجود اینطور ‌نشان میدهد که نه تنها اراده ای برای انتخاب فرد اصلح و مدیر و متعهد به شرع و قانون وجود ندارد، بلکه بعضا با تمسخر و بی اعتنایی با دغدغه ی بانوان انقلابی برخورد میکنند.

آیا اغتشاشات اخیر اهمیت حوزه های مرتبط با بانوان و لزوم پیشگیری از رسیدن آسیبهای اجتماعی به آنها را بیش از پیش مشخص نکرد ؟

آیا اهمیت صنف آرایشگران و خیاطان که بانوان همه روزه با آن در ارتباط هستند برای برگزارکنندگان انتخابات اینقدر مغفول است که افراد ناشایست را ، به همین راحتی به بستر انتخاب راه میدهند و زمینه ی فساد را فراهم می کنند و یا عمد و اصراری در این باره وجود دارد؟

ما جمعی از تشکل های زنان ، عفاف و حجاب ، فرهنگی ، مردمی ،سمن ها و .... شهر مقدس مشهد بار دیگر با اظهار نگرانی ، هشدار مجدد خود را نسبت به وضعیت موجود اعلام‌می کنیم.

لذا از نمایندگان تام الاختیار گیرندگان ذیل در خواست داریم ضمن اصلاح اشتباهات در تایید برخی صلاحیتها و نظارت بر حسن اجرای صحیح و قانونی انتخابات تا انتخاب نمایندگانی پایبند به شرع و قانون و متخصص، در جلسه ای در روز یکشنبه مورخ ۲۵ تیرماه ساعت ۱۹/۳۰ در محل جبهه فرهنگی انقلاب امام رضا ع ۳۵ پلاک ۲۸ جهت پاسخگویی و شفاف سازی موضوع حضور بهم رسانید .

گیرندگان *:

۱ - صنعت، معدن و تجارت (رئیس کمیسیون)
۲ - امور مالیاتی
۳ - بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۴ - تعزیرات حکومتی
۵ - نیروی انتظامی
۶ - استاندارد و تحقیقات صنعتی
۷ - انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان
۸ - بسیج اصناف
۹ - اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی استان
۱۰ - اتاق تعاون استان
۱۱ - رئیس شورای اسلامی استان
۱۲ - رئیس و نائب‌رئیس اتاق اصناف مرکز استان
۱۳ - نماینده مطلع و تام‌الاختیار استاندار

والسلام علی من اتبع الهدی

* قانون اصلاح قانون نظام صنفی کشور در 96 ماده 92/6/12 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار