کارشناسان محیط زیست شهرستان برای ارزیابی خسارت ناشی از حضور خرس قهوه‌ای در باغ‌های منطقه شکارممنوع کوه خرسی بازدید‌های میدانی انجام دادند.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 16 July 2023

تابناک فارس هب نقل از صدا و سیما: یوسف حسنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرودشت با بیان اینکه گزارش‌هایی از باغداران مبنی برآسیب حیات وحش به درختان باغی دریافت شده است افزود: به صورت میدانی از باغ‌های روستای حاجی آباد ودشتک بازدید و خسارت‌های وارد شده به این باغ‌ها ارزیابی شد.
وی افزود: با توجه به فصل گرما و نیاز تامین آب و غذا تعدادی از خرس‌های قهوه‌ای از ارتفاعات به سمت باغ‌ها و مزارع روستا‌ها حرکت کرده و در اثراستفاده از محصولات باغی باعث خسارت به تعدادی از باغداران شده‌اند که با حضور مالکین این خسارت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
حسنی با اشاره به اینکه این خسارت‌ها از طریق بیمه محصولات کشاورزی جبران می‌شود؛ از باغداران و کشاورزان خواست در صورت بروز چنین حوادثی از آسیب رساندن به خرس‌ها بپرهیزند و موارد را به اداره حفاظت محیط زیست مرودشت اطلاع دهند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرودشت گفت: گونه خرس قهوه‌ای از گونه‌های شاخص وتحت حمایت و در معرض خطر انقراض قرار دارد که نیاز به حفاظت مشارکتی بیشتری دارد.
روستا‌های حاجی آباد و دشتک به عنوان کانون حضور خرس قهوه‌ای در شهرستان مرودشت شناخته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار