رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای ایام اربعین با مشارکت کامل کادر درمانی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 17 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر قباد محمدی صبح دوشنبه در همایش اربعین ۱۴۰۲ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) را وظیفه خود می‌داند و با تمام توان در این همایش عظیم حضور خواهد داشت و همه همکاران ما اعم از بهداشتی، درمانی و اورژانس با جان و دل به زائران خدمات لازم را ارائه می‌دهند چرا که عشق به امام حسین (ع) از دیرباز در دل مردمان این دیار شعله ور است.

وی افزود: ظرفیت و زیرساخت‌های خوبی در استان برای پذیرش زوار در مرز خسروی داریم و تمام خدمات ارائه شده به زائران در مرز خسروی به صورت رایگان انجام می‌شود و حدود یک هزار نفر در مرز خسروی برای ارائه خدمت به زائران مستقر خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: مهمترین وظیفه دانشگاه در اربعین تأمین سلامت زوار است، سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در این خصوص انجام شد و امسال نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته خدمات بهداشتی و درمانی به بهترین نحو ممکن به زائران ارائه خواهد شد.

محمدی بیان کرد: از مشکلات بزرگی که در سال گذشته با آن مواجه بودیم گرمازدگی تعداد هزار نفر از زائران بود که با وجود آمبولانس‌ها و درمانگاه‌ها مشکل خاصی پیش نیامد و تعداد زیادی از بیماران نیاز به سرم تراپی و اتاق‌های سرد و دیگر اقدامات مؤثر در گرمازدگی داشتند که انجام شد و هیچ مورد فوتی براثر گرمازدگی نداشتیم.

وی ادامه داد: امسال ۲ اتاق سرد سیار در نقطه صفر مرزی استقرار می‌یابد که به صورت ۲۴ ساعته فعال خواهد بود، همچنین یک درمانگاه ویژه در فاصله ۵۰۰ متری از مرز خسروی و با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در دست ساخت است که خدمات تخصصی و درمانی را به زائران ارائه خواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۲ بیمارستان سیار سپاه و ارتش و یک اورژانس نیز توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی استان در مرز خسروی آماده و تجهیز خواهد شد.

محمدی اضافه کرد کرد: بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و ۲ بالگرد برای انتقال سریع بیماران در نقاط مختلف جاده‌ای در مسیر زائران به ویژه در مرز خسروی مستقر خواهند بود.

وی ادامه داد: بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های در مسیر تردد زائران اربعین نیز در قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب و کنگاور در آمادگی کامل هستند و تمامی اقدامات و پیش بینی‌های لازم صورت خواهد گرفت و این بیمارستانها از نظر تجهیزات و نیروی متخصص به ویژه متخصص بیهوشی تقویت خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: موکب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کربلا نیز خدمات بهداشتی درمانی لازم را به زائران در آن سوی مرز ارائه خواهد داد.

محمدی اضافه کرد: همایش اربعین یک همایش عظیم است و با توجه به تردد زائران از مرز خسروی و اینکه بیش از ۹۰ درصد زائرانی که از مرز مهران در این همایش عظیم شرکت می‌کنند از استان کرمانشاه می‌گذرند، بیشترین خدمات بهداشتی درمانی به عهده استان کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار