نماینده مردم گچساران و باشت در جلسه شورای اداری شهرستان:
حسینی : الهی پتروشیمی گچساران وجود نداشت و این چه تحفه‌ای است که قرار بود در شهر ما اشتغال ایجاد کند اما نکرد؟ اما پتروشیمی گچساران به جهت بی‌عدالتی تولید دشمن کرد
کد خبر: ۱۱۱۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ 17 July 2023

 

به گزارش تابناک از گچساران ، نماینده گچساران و باشت در مجلس در نشست شورای اداری گچساران که با حضور وزیر نفت در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، گفت: تذکری اول به خودم می‌دهم در اینکه درجایی هستم که بخشی از جعبه سیاه را بازشده می‌بینم، وقتی می‌خواهیم مطالبه‌ای از شما وزیر نفت یا دولت جناب دکتر رئیسی داشته باشیم یادمان باشد که 450 میلیارد تومان بدهکاری بانکی این دولت از دولت قبل تحویل گرفت؛150 هزار میلیارد تومان اوراق قرضه،5 هزار و 300 میلیارد تومان بدهکاری دولت حسن روحانی به صندوق توسعه ملی برای آقای رئیسی و اینکه ماهیانه 10 هزار میلیارد تومان اوراق سررسید فروخته‌شده باید آقای رئیسی بدهد که تا سال 1405 هم بازپرداخت 534 هزار میلیارد تومان اصل سود این اوراق است و یادمان هم باشد که ماهیانه 15 هزار میلیارد تومان باید این دولت تسویه کند.

سید ناصر حسینی پور افزود: اگر بخواهیم اراده‌ای در مجموعه دوستان وزارت نفت ایجاد کنیم که با عشق و دل کاری را انجام دهند و نیز تفاوت شهرستان گچساران را با دیگران بدانند به همان آماری که مدیرعامل نفت گچساران دادند بسنده می‌کنیم. روزانه 576 هزار بشکه نفت صادر می‌کنیم، تولید گاز یک هزار 680 میلیون فوت مکعب، تولید گاز مایع 32 هزار بشکه، تولید نفتا 36 هزار بشکه، سد چم شیر حدود 2 میلیارد و 300 میلیون مکعب آب، سد کوثر 535 میلیون مترمکعب، یک‌میلیون تن اتیلن پتروشیمی و...که اگر همین موارد را در خلوت خودمان محاسبه کنیم بینی و بین الله چه ثروتی گچساران برای کشور دارد؟

وی تصریح کرد: نامه‌ای برای آقای مخبر به جهت ام آر آی نوشتم چون می‌دانستم بخشی از نامه‌ها را آقای معاون اول نمی‌خوانند همان اول نامه نوشتم شمارا به خدا این مقدمه را بخوانید و مقدار آبی که به شرکت‌های مختلف نفت می‌دهیم و 46 میلیون مترمکعبی که برای آینده نفت از سد کوثر پیش‌بینی کردیم و به میزان زمین‌های مستعدی که در این سرزمین تأسیسات نفت و گاز فتح کرده‌اند و آخر نامه هم نوشتم هر انسانی در جاده گچساران و بهبهان جانش را از دست بدهد آقای مخبر باید فردای قیامت جوابگو باشیم و دستتان لرزد و این مورد را برای بیمارستان نرگسی بنویسید و نوشتند که سریعاً اقدام شود.

نماینده گچساران و باشت گفت: جناب مهندس اوجی، شمارا همکاران بنده در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یک وزیر چارچوب دار و متعبد می‌شناسند و شمارا طوری می‌شناسند که از درجه گروهبانی به درجه بالا رسیده و امروز نیز وزیر شده‌اید.


وی ادامه داد: با خیلی از دوستان نفت کارکرده‌ام این سرمایه و ثروت گچساران برای سربلندی کشور است. پیشنهاد روشن دارم آیا در طول دو سال گذشته شما دیدید که درخواست اشتغالی جلوی روی شما بگذارم و بگویم این افراد را استخدام کنید که نمی‌توانم این کار را انجام دهم. اگر بخواهم درخواستی بدهم که شخصی باشد افرادی به‌حق زیادی هستند اگر قرار باشد یک درخواست شخصی بدهم چنین کاری نمی‌کنم و اما اجازه هم نمی‌دهم نماینده دیگری از جنابعالی مجوز جذب نیرو برای گچساران بگیرد.


حسینی پور اظهار کرد: بنده اگر کار شخصی بخواهم انجام بدهم دیگر در خیابان شهید بلادیان گچساران نمی‌توانم راه بروم در مراسمات که می‌خواهم شرکت کنم مردم به خاطر اشتغال جلوی بنده را می‌گیرد و واژه اشتغال یک قصه‌ای است که بخواهم برایش مرثیه‌ای بسرایم، بایستی گریه کنید. بنده 8 هزار و 700 درخواست اشتغال دارم که تعداد 2 هزار درد آورد و 500 تا از این درخواست‌ها هم مصیبت و روضه مجسم است.

نماینده گچساران و باشت در ادامه تصریح کرد: این‌همه درخواست اشتغال را در یک جعبه گذاشته‌ام که در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور نشان بدهم که با این حجم از درخواست‌های جوانان بیکار مواجه هستم که امروز اگر بحث پتروپالایشگاه به وجود می‌آید و اگر یک‌گیر اداری دارد بایستی مرتفع شود اگرچه رئیس‌جمهور در این خصوص فرمودند که باید برای سرمایه‌گذار پتروپالایشگاه گچساران فرش قرمز پهن کرد و حمایت کرد.


وی افزود: جناب وزیر اگر در همین چند روز این مشکلات فنی، مالی واداری پتروپالایشگاه را مرتفع کنید این چند هزار درخواست اشتغال که پیش بنده است حتماً بخشی مشغول بکار می‌شوند در این ایام محرم مشکلات این افراد بررسی و رفع مشکل کنیم. ما در ثروتمندترین شهر کشور زندگی می‌کنیم که مردمانی فقیر بسیار دارد.

حسینی پور تصریح کرد: آقای وزیر اگر قرار است درخواست اشتغالی داشته باشم درخواست اشتغال شخصی نیست و به‌تمامی درخواست‌های اشتغالی که همکاران بنده داده‌اند لغو کنید و چرا یک وزیر دولت اسلامی باید در این شهرستان منفور شود و بنده نمی‌گذارم شما منفور شوید.


نماینده گچساران و باشت گفت: جوانان این شهر بیکار هستند بعد نمایندگان دیگر شهرستان‌ها از طرف وزیر مجوز جذب می‌گیرند! آقای وزیر یک هزار 503 نفر در پتروشیمی گچساران غیربومی هستند ما غیربومی کُش نیستیم اما بچه‌های این شهرستان را در پتروشیمی دهدشت و بید بلند اخراج کردند. امروز غیربومی‌ها این شهر را فتح کرده‌اند و ما هم غریبه کُش نیستیم، آقایان 30 درصد غیربومی‌ها باشند نه بالغ‌بر یک هزار و 500 نفر!

وی ادامه داد: آقایان نشان زاده و علی عسکری لیست آمار موجودی کارت‌های فعال غیربومی‌ها در پتروشیمی گچساران را به بنده بدهید، آقای وزیر ایرادی ندارد که 500 نفر غیربومی باشند و یک هزار نفر هم بچه‌های گچساران. الهی پتروشیمی گچساران وجود نداشت و این چه تحفه‌ای است که قرار بود در شهر ما اشتغال ایجاد کند اما نکرد؟ اما پتروشیمی گچساران به جهت بی‌عدالتی تولید دشمن کرد آن‌هایی که نظام و رهبری را دوست دارد آیا این تولید دشمن به جهت بی‌عدالتی برای شما مهم است که امروز با این دغدغه دارم فریاد می‌زنم.

حسینی پور اظهار کرد: آقای وزیر اگر قرار شد در بحث اشتغال اقدامی شود هیچ‌وقت درخواست اشتغال شخصی جلوی شما نمی‌گذارم اما مشکل اشتغال خیلی‌ها هم باید مرتفع شود همان قراردادهای امنیتی که در مارون و کارون وجود دارد را در گچساران اجرایی کنید، امروز بزرگان نفت همه حضور دارند و باید چه‌کار کنیم که حدود 400 نفری که از این شرکت در این سال‌های گذشته خارج شدند نیز مشغول به کار بشوند.

 

نماینده گچساران و باشت در ادامه تصریح کرد: پس‌تولید دشمن کردن به خاطر بی‌عدالتی یعنی همان 20 هزار میلیارد دلاری که آمریکایی‌ها برای براندازی این نظام هزینه کردند، پس این کار را نکنید و این درد دل بنده از بایت اشتغال بود.

وی افزود: آقای وزیر نفت خواهش دارم و دست شمارا هم می‌بوسم به‌عنوان کسی که به شما اعتقاددارم آقای وزیر بنده با 30 میلیارد تومان در 220 روستا کار انجام دادم و با 50 میلیارد تومان مسئولیت اجتماعی بیش از 193 کار انجام دادم و با 80 میلیارد بالای 300 کار انجام دادم و هزینه‌های سرمایه‌های اجتماعی نفت را در روستای اطراف تأسیسات نفت بالا بردم.

حسینی پور تصریح کرد: بنابراین هنر این است کمیته‌ای تشکیل شود و هزینه‌های مسئولیت‌های اجتماعی را در بخش‌های مختلف و با توجه به نیازهای این شهرستان اولویت‌بندی کنید. ایستگاه پمپاژ آب در پا کوه به خاطر ندانم‌کاری برخی آقایان به زیرآب رفت و سوختند و کسی هم نیست جوابگو باشد.

انتهای پیام/فاطمه کریمی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار