فرماندار رضوانشهر:
فرمانداری رضوانشهر گفت: براثر بارش شدید باران، طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در این شهرستان علاوه بر آسیب به شالیزارها، ۳۵ سردهنه کشاورزی را نیز بطور کامل تخریب کرد.
کد خبر: ۱۱۱۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹ 18 July 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از رضوانشهر، سید نادر صفوی میرمحله روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: بازسازی فوری سردهنه‌های کشاورزی تخریب شده بر اثر سیلاب اخیر پیگیری می شود تادر کوتاه‌ترین زمان ممکن دوباره آب‌گذاری شوند.

وی افزود: از مجموع ۴۴ سردهنه کشاورزی در این شهرستان هم اکنون ۳۵ مورد در مسیر اصلی سیلاب روزهای اخیر بطور کامل تخریب شده و کلیه سردهنه‌های بخش پره‌سر این شهرستان در مسیر رودخانه‌های شفارود و دیناچال ازبین رفتند.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به سایر سردهنه‌هایی که از تخریب سیل در امان مانده‌اند را عموما بتنی عنوان کرد و گفت: این تعداد سردهنه کشاورزی در مسیر رودخانه چافرود واقع در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارند.

وی عنوان کرد: این بارش‌ها همچنین بر اساس اعلام جهاد کشاورزی شهرستان به بخش زیادی از شالیزارها خسارت زده و موجب خوابیدگی (وِرس) ساقه های برنج شده است که برآورد خسارت نشده و طی چند روز آینده بعد از بررسی ها نتیجه اعلام می شود.

وی افزود: متولیان امر با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی، بخشداران و دهیاران و با بهره گیری از همه امکانات لجستیکی باید سریعتر نسبت به رفع خرابی سردهنه ها اقدام کنند.

از مجموع ۱۰ هزار هکتار اراضی زیرکشت برنج در این شهرستان سالانه حدود ۵۰ هزارتن شلتوک و ۲۶ هزارتن برنج سفید تولید و استحصال می شود و تعداد بهره بردار برنج در این مناطق بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار