استاندار تهران بر‬ ضرورت‬ تشکیل سازمان نوسازی بازار تاکید کرد و گفت: طرح نهایی ساماندهی بازار بر عهده شهرداری پایتخت است.
کد خبر: ۱۱۱۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ 19 July 2023

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فخاری در دومین جلسه چاره اندیشی مخاطرات بازار تهران که با حضور حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران و سایر مسئولان ذیربط برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم اظهار داشت: وضعیت کنونی ایمنی بازار تهران رضایت بخش نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید جلسات بازدهی داشته و منجر به نتیجه باشد، افزود: مشکل اساسی و فعلی بازار، معضل مدیریت است، که باید برای آن چاره اندیشی و یک متولی برای آن تعیین شود.

این مسئول با اشاره اینکه بازار باید محل تبادل امور تجاری باشد و توزیع و تولید جای دیگری انجام شود، خاطرنشان کرد: تغییر این نظام یک کار جدید است و در ساماندهی باید به آن توجه داشت.

فخاری ادامه داد: برای ساماندهی بازار باید یک سازمان در صحنه باشد، همانطور که برای طرح‌های دیگر این موضوع تجربه شده و در این برهه دیگر اقدامات مقطعی قابل پذیرش نیست و ضروری است که کارگروه‌هایی به عنوان طرح نظام مسائل بازار، استحصال و تا ۱۵ روز دیگر موضوع تعیین تکلیف شود.

استاندار تهران بر اولویت تشکیل سازمان نوسازی بازار تاکید و تصریح کرد: با توجه به اینکه نوسازی مفهوم بازسازی و ترمیم و اصلاح را هم در بر می‌گیرد با تشکیل این سازمان ذینفعان بازار هم می‌توانند حاضر شوند و از نقطه نظراتشان دفاع کنند و با تعیین حدود وظایف موانع مشخص و رفع شود.

تاکید بر انتقال مشاغل مزاحم از بازار

وی گفت: از موضوعات فوری که باید در دست اقدام باشد تعیین محلی برای انتقال بخشی از مشاغل به ظاهر مزاحم است، مثلاً این موضوع مشخص است که مواد آتش زا و قابل اشتعال نباید کنار پارچه فروشی باشد.

این مسئول اقدام فوری دیگر را شناسایی تعیین محل مناسب نزدیک تهران، برای مشاغل نامتجانس عنوان کرد و اظهار داشت: ضروری است که برای مشاغلی با تهدیدات شبه امنیتی یک محل مناسب تعیین و این مشاغل به آن محل منتقل شوند.

فخاری معضل حضور دستفروش ها و سیستم حمل و نقل بار در کف بازار را نیز بسیار مهم برشمرد و گفت: با انتقال دستفروش ها می‌توانیم به نظم دهی بیشتر نزدیک شویم.

وی با اشاره به اینکه بازار تهران دارای ۳۴۰ عضو هیأت امنا است، یادآور شد: شهرداری مکلف است که با طراحی مناسب ساماندهی بازار را در دستور کار بگذارد و در این زمینه باید موقعیت بازار مشخص شود که متولی چه کسی است و سیستم عرضه و توزیع و ورود و خروج ها چگونه است و با توجه به اینکه شهرداری نقش اول ساماندهی را دارد این انتظار وجود دارد که با قید فوریت موضوع بازار را در دستور کار قرار دهد و در این زمینه مجموعه استانداری در کنار شهرداری خواهد بود و تمام دستگاه‌ها موظف به همکاری هستند.

استاندار تهران در خصوص سهم ۳۰ درصدی اوقاف از بازار نیز یادآور شد: اوقاف باید در این خصوص یک سیاست خاص تبیین کند، چرا که سهم قابل توجهی در این زمینه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار