شهردار منطقه ۲۰ از تمهیدات ویژه و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی و خدمات رسانی به عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا با اولویت پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱ 19 July 2023

به گزارش تابناک تهران، رضا شنگی شهردار منطقه گفت: در آستانه ماه محرم و ایام عزاداری سید الشهدا (ع) فضاسازی محیطی و سیاه پوشانی معابر، میادین، محله‌ها و ساختمان های اداری منطقه ۲۰ توسط اداره زیباسازی این منطقه انجام شد.

وی افزود: مطابق سال های گذشته و همزمان با آغاز ماه محرم در راستای تبیین واقعه عاشورا و خدمات رسانی بهینه به عزاداران و زائران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، فضاسازی محیطی معابر پرتردد، میادین و ساختمان های اداری با نصب علائم و سیاه پوشانی شامل نصب ریسه پارچه ای مشکی، اهتزاز ابرپرچم مشکی، اهتزاز پرچم مشکی مزین به نام امام حسین (ع) در پل های سواره رو، نصب کتیبه و اکران بنر انجام شده است.

شنگی ادامه داد:در راستای ترویج فرهنگ حسینی ۳۵۰ تخته پرچم بر روی پل های سواره رو، ۱۰۰ تخته پرچم داربستی، ۱۰۰۰ تخته پرچم طرح دار، پنج تخته ابرپرچم اهتزازی، ۱۶ تخته ابرپرچم نما، ۳۰ هزار متر ریسه پارچه های مشکی، ۵۰۰ متر ریسه مشکی، ۱۵۰۰ متر کتبیه مشکی و اکران ۲۰ بنر نصب شده است.

این مدیر شهری ضمن تقدیر از همکاری و خدمات هیئات مذهبی، بزرگان، نخبگان و آحاد مردم شریف، ولایتمدار و شهید پرور شهرری در آماده سازی محلات و مقدمه سازی برپائی مراسم های عزادارای سالار شهیدان، اظهار داشت: با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های منطقه و در راستای تکریم شعائر اسلامی و اقامه عزای سیدالشهدا (ع) برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در این ایام برگزار می شود.

قبله تهران مهیای ویژه برنامه‌های ماه محرم شد

وی برگزاری مراسم خیمه سوزان حسینی در عصر روز عاشورا در محلات، برپایی ایستگاه‌های صلواتی با مشارکت پایگاه های بسیج مساجد، برگزاری مراسم دمامه زنی در ظهر روز تاسوعا و عاشورای حسینی و برپایی موکب ها را از برنامه های ماه محرم برشمرد.

شنگی با اشاره به مساعدت و همکاری هیئت های مذهبی در برپائی مراسم های عزاداری سالار شهیدان، برپایی مراسم احیای شب عاشورا در سطح منطقه، اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در مساجد، امامزاده‌ها، مزار شهدای گمنام و معابر و میادین پر تردد، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و توزیع محصولات فرهنگی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و نقاشی با موضوع محرم و برپایی سوگواره کودکان عاشورایی را از دیگر برنامه های این ایام عنوان کرد.

شهردار منطقه ۲۰ بیان کرد: پاکسازی مستمر، اعمال محدودیت های ترافیکی، بهسازی عمرانی و محیطی و همچنین رفع سد معبرهای احتمالی از اقداماتی است که با اولویت فضاهای پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار