مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: حفر چاه‌های غیرمجاز و استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی که تاکنون موجب فرونشست زمین در برخی مناطق استان شده این پدیده را تشدید کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ 20 July 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: خلیل عبدالهی افزود: بر همین اساس و به منظور جلوگیری از برداشته بی رویه از منابع آبی استان و گسترش پدیده فرونشست زمین، روزانه ۱۰ چاه غیرمجاز در نقاط مختلف این استان پُر می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بحث فرونشست زمین و به منظور بررسی چالش ها و راهبردهای آن، در اسفند سال ۱۴۰۰ با همکاری دانشگاه شیراز و با حضور استادان دانشگاه در این زمینه بحث و تبادل نظر شد.

او اظهار داشت: هم اینک نیز فعالیت شرکت آب منطقه ای فارس و فرمانداران شهرستان های استان برای پُر کردن چاه های غیر مجاز و جلوگیری از حفر چاه‌های جدید افزایش چند برابری داشته است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، تمام مجموعه ها و دستگاه‌های مرتبط در زمینه مدیریت مصرف آب و مقابله با استفاده غیرمجاز و بی رویه از منابع آبی فعال هستند.

عبدالهی اظهار کرد: مطالعاتی نیز در خصوص آن دسته از مناطقی که بیشتر در معرض خطر فرونشست زمین هستند توسط یک پژوهشکده در ستاد مدیریت بحران کشور در حال انجام است.

وی، با اشاره به فرونشست زمین در خیابان لطفعلی خان زند شیراز در سال گذشته و همچنین رانش بخشی از دامنه کوه در بلوار جمهوری اسلامی این شهر در سال ۹۷ افزود: بر همین اساس به شهرداری های استان نیز ابلاغ شده که در مناطقی که احتمال فرونشست یا رانش زمین وجود دارد اجازه ساخت و ساز داده نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار