مدیر جهاد کشاورزی کازرون با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز اخطاریه‌های لازم در خصوص جلوگیری از آبیاری محصولات کشاورزی با آب فاضلاب به بهره برداران متخلف داده شده است، افزود: از ابتدای امسال با پیگیری کارگروه ساماندهی آب‌های نامتعارف موضوع به خطر افتادن سلامت عمومی از طریق آبیاری محصولات کشاورزی با آب‌های نامتعارف در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ 24 July 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: حدود ۴۵ هکتار از مزارع شامل کشت گوجه فرنگی ذرت و کدو تحت آبیاری با آب‌های نامتعارف در بخش مرکزی این شهرستان تخریب شد.

او تصریح کرد: با توجه به اثرات سوء استفاده از فاضلاب و آب‌های آلوده و در جهت صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم علیه بهداشت عمومی، بازدید‌های میدانی منطقه تحت آبیاری با آب فاضلاب توسط گشت همپوشان شامل نمایندگان اداره حفاظت محیط زیست، شبکه بهداشت و جهاد کشاورزی انجام شد.

او افزود: بر اساس گزارشات دریافتی مبنی بر آبیاری محصولات کشاورزی در اراضی حاشیه کانال فاضلاب واقع در بخش مرکزی و بازدید‌های انجام شده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در اقدامی قاطع دستور بررسی موضوع و انجام تکالیف قانونی از سوی دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی صیانت از سلامت و بهداشت عمومی به منظور پیشگیری از ورود محصولات کشاورزی غیر بهداشتی به چرخه غذایی شهروندان را صادر کرد.

رشیدی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز اخطاریه‌های لازم در خصوص جلوگیری از آبیاری محصولات کشاورزی با آب فاضلاب به بهره برداران متخلف داده شده است، افزود: از ابتدای امسال با پیگیری کارگروه ساماندهی آب‌های نامتعارف موضوع به خطر افتادن سلامت عمومی از طریق آبیاری محصولات کشاورزی با آب‌های نامتعارف در دستور کار قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار