مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از رسیدگی و بررسی و تعیین تکلیف ۶۳ پرونده راکد ساخت و ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ 25 July 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سید مصطفی هاشمی امروز در دومین جلسه امسال هیئت حل اختلاف و داوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: این پرونده‌ها به مدت دو روز با حضور داور و حکم مرضی‌الطرفین در دفتر مرکزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بررسی و رسیدگی شد.
او افزود: با بررسی این پرونده‌ها در نهایت ۵۶ پرونده منجر به فسخ قطعی و هفت پرونده هم به علت پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز از دستورکار خارج شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: حدود ۳۸هزار مترمربع زمین هم در شهرک‌های صنعتی که متقاضیان پس از گذشت مهلت قانونی و اخطار‌های مختلف و اعطای مهلت مجدد برای ساخت‌وساز اقدام نکرده بودند بازپس‌گیری شد تا به متقاضیانی که توان و شرایط لازم برای ایجاد واحد صنعتی دارند واگذار شود.

هاشمی با بیان اینکه تعیین تکلیف قرارداد‌های راکد و فسخ و آزادسازی اراضی که در آن فعالیتی انجام نشده از برنامه‌های مهم این شرکت است، گفت: با واگذاری اراضی راکد به متقاضیان دیگر، روند ساخت‌وساز و اجرای طرح‌های صنعتی شتاب می‌گیرد.
او خاطرنشان کرد: با نظارت بر روند ساخت‌وساز واحد‌های صنعتی و تعیین فرصت قانونی و مهلت برای ساخت‌وساز، امکان بورس‌بازی زمین و سوءاستفاده افراد سودجو در فضای شهرک‌های صنعتی فارس وجود ندارد.
هاشمی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای انجام تعهدات طرف‌های قرارداد، پس از دو مرحله ارسال اخطاریه و تجدید وقت، نسبت به تعیین تکلیف قرارداد‌های راکد و فعال کردن مطلوب اراضی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نشست هیأت حل‌اختلاف و داوری اقدام می‌کند.
او؛ دریافت نکردن پروانه ساختمانی، عدم ساخت‌وساز و اخذ پروانه پایان کار، بدهی مالی، بدهی حق شارژ و گاز، انقضا اعتبار یا ابطال جواز تأسیس و عدم انعقاد قرارداد و تحویل را از جمله موارد تخلف طرف‌های قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام کرد که در جلسات هیأت حل‌اختلاف و داوری موردبررسی قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تعیین تکلیف قرارداد‌های راکد و غیرفعال از طریق هیأت حل اختلاف و داوری را یک راهکار مفید و تخصصی در برخورد با واحد‌های متخلف بدون ارجاع به مراجع قضایی دانست و عنوان کرد: فسخ قرارداد‌های راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی با جدیت دنبال خواهد شد تا به‌واسطه آن، زمین موردنیاز برای سرمایه‌گذاران واقعی برای ایجاد واحد‌های تولیدی و فرصت‌های شغلی در این استان فراهم شود.
هاشمی با بیان اینکه رسیدگی و تعیین تکلیف قرارداد‌های راکد در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از ابتدای سال گذشته شتاب گرفته است، گفت: در سال گذشته هم در مجموع و با برگزاری جلسات داوری تعداد ۱۸۹پرونده راکد با مساحت ۵۶هکتار در سطح شهرک‌های صنعتی فارس فسخ شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار