کد خبر: ۱۱۱۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 30 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 08/05/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------
انسداد محور هراز تا اطلاع بعدی
سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران از انسداد محور هراز به علت ریزش کوه در محدوده لاریجان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یدالله جهان تاب در تشریح این خبر، گفت: به دلیل ریزش کوه در محدوده  "استرابا کو" لاریجان این محور تا اطلاع ثانوی مسدود است .
سرهنگ جهان تاب با بیان اینکه تلاش عوامل راهداری و ماموران پلیس راه برای بازگشایی این محور ادامه دارد، تصریح کرد: به همین منظور تردد کليه وسائط نقليه از محورهاي جايگزين کندوان و سوادکوه امکان پذیر خواهد بود.
رئیس پلیس راه مازندران در پایان از رانندگان، خواست: ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند.
------------------------------------------
دستگیری سارق خودرو و اموال داخل خودرو در آمل
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی آمل از دستگیری سارق حرفه ای اموا داخل خودرو با 13 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"علی داداش تبار"در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت خودرو، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده  به سرقت خودرو و 12 فقره سرقت محتویات خودرو در این شهرستان اعتراف کرد.
سرهنگ داداش تبار با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد،به  شهروندان توصیه کرد: ضمن خودداری از پارک اتومبيل خود در مكان هاي خلوت و كم نور، خودرو، منزل و محل كسب خود را به سيستم‌هاي هشدار دهنده مجهز کنند،  هنگام ترك خودرو كيف دستي و اسناد و مدارك را در معرض ديد ديگران قرار نداده و هنگام ترك خودرو از جا گذاشتن اسناد و اوراق شناسايي در داخل آن بپرهیزند .
------------------------------------------
دستگیری باند سرقت موتورسیکلت در شهرستان سیمرغ
سرهنگ حسین اسدی فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از دستگیری باند سرقت موتور سیکلت با 5 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد .
سرهنگ "حسین اسدی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان سیمرغ   شناسايي و دستگيري عامل يا عاملان این سرقت ها در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .
وي افزود: ماموران پلیس آگاهی با بررسی های ميداني و تخصصي به 3 سارق حرفه ای در این شهرستان مظنون و با هماهنگی قضائی متهمان را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.
سرهنگ اسدی با بیان این که سارقان موتورسیکلت ها را پس از سرقت در یکی از شهرستان های همجوار به فروش می رساندند ، خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات پلیسی و مواجهه با مستندات موجود تاکنون به 5 فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان  اعتراف کردند .
فرمانده انتظامی سیمرغ  در پایان با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: ضمن مراقبت از اموال خود در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
کشف خودروی سرقتی در محمودآباد
سرهنگ محمودحسین زاده فرمانده انتظامی محمودآباد از کشف خودروی سرقتی از شهر ری و دستگیری سارق با 10 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ"محمودحسین زاده"در تشریح این خبر، گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر احتمال ورود یک خودروی سرقتی از شهر ری به شهرستان محمودآباد، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران انتظامی بخش سرخرود با اجرای طرح عملیاتی در محور اصلی شهرستان موفق به شناسایی و توقیف خودروی مورد نظر  شدند.
فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگیری سارق خودرو در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده به  10 فقره سرقت متعلقات خودرو و انواع کولر در شهرهای همجوار نیز اعتراف کرد.
سرهنگ حسین زاده در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و نصب سیستم های هشدار دهند و پیشگیری از سرقت در منازل، خودرو و مکان های تجاری و کسب خود در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .  
------------------------------------------
دستگیری سارقان اماکن خصوصی با 16 فقره سرقت در تنکابن
سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق اماکن خصوصی و کشف 16 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی"در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، 3 سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی تنکابن خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی به 16 فقره سرقت اعتراف کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ دیلمی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
انتقام از همسر سابق با انتشار تصاویر خصوصی در بهشهر
سرهنگ ابوالقاسم ابراهیمی جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت همسر سابقش کرده بود، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ابوالقاسم ابراهیمی" اظهار داشت: در پی اعلام شکایت شهروندی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام رصد مداوم فضای سایبری، موفق شدند فرد مورد نظر را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی قضائی وی را دستگیر کنند.
جانشین انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: متهم در مقابل ادله محکم کارشناسان پلیس فتا به جرم خود اعتراف و انگیزه خود از ارتکاب آن را انتقام جویی شخصی از شاکی که همسر سابقش بوده است، عنوان کرد.
سرهنگ ابراهیمی در پایان از شهروندان عزیز خواست تا در فضای مجازی اخلاق اسلامی و ادب را رعایت کرده و به محض اطلاع و یا مشاهده اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
برقراري امنيت پايدار در مناطق جرم خيز شهرستان عباس آباد
سرهنگ ناصرصالحی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از برقراري امنيت پايدار در مناطق جرم خيز آن شهرستان و دستگيري 15 متهم در اجراي طرح امنيت محله محور خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"ناصرصالحی" در تشریج این خبرگفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی در بحث عفاف وحجاب به منظور پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در قالب طرح امنيت محله محور توسط تابعه انتظامی در سطح شهر متل قو سلمانشهر به اجرا در آمد.
وي افزود: در اجراي اين طرح ماموران این فرماندهی موفق به دستگیری 15متهم به سرقت و تعدادی از زنان خیابانی، توقیف 31 دستگاه خودرو (21 خودرو طرح ناظر و10 خودرو دستور قضایی)، پلمب و تذکر به 28 واحد صنفی متخلف در امر عفاف و حجاب شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد ادامه داد: طرح امنيت محله محور با هدف برقراري امنيت پايدار در مناطق جرم خيز و با همکاري مردم محلات با پليس به صورت مستمر در طول سال اجرا مي شود.
سرهنگ صالحی با اشاره به اظهار رضایت مندی شهروندان و مسئولین شهرستان از اجرای این طرح از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه امنیتی، فروش و مصرف مواد مخدر، سرقت، جرائم و ناهنجاری های اجتماعی  در بحث عفاف وحجاب را ازطریق مرکز فوریت های پلیسی110با ما در میان بگذارند.
------------------------------------------
کشف چک پول های جعلی در گلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، گفت: با سرعت عمل ماموران، متهمان توزیع چک پول های جعلی در آن شهرستان دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" محمود کلوانی"  در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر این که افردی سودجو در محدوده خیابان 15خرداد گلوگاه با در دست داشتن چک پول های جعلی قصد دارد آن ها را به چرخه بازار وارد کنند، ماموران کلانتری 11، برای پی گیری موضوع وارد عمل شدند.
وی افزود: ماموران با حضور در محل، 2متهم توزیع چک پول های جعلی را دستگیر و50 قطعه چک پول جعلی یک میلیون ریالی را از آنان کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: متهمان به توزیع چک پول های جعلی پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ کلوانی ضمن توصیه به شهروندان بخصوص بازاريان و کسبه بيان داشت: در انجام معاملات از اصالت چك يا پول نقد داخلی و خارجی اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، بلافاصله موضوع را از طریق تلفن110 به پلیس اعلام کنند.
------------------------------------------
دستگیری سارق اماکن خصوصی در ساری
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصی با 5 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر سرقت اماکن خصوصی در حوزه هولار ساری، موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه هولار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ، سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اعتراف متهم به 5 فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره، افزود:که ارزش اموال مکشوفه طی نظر کارشناسان 1 میلیارد ریال برآورد شد متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسن زاده ضمن هشدار به صاحبان ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست : با استفاده از نگهبان مطمئن و با تجربه در ساختمان های درحال ساخت و نیمه کاره ضریب سرقت اموال خود را کاهش دهند.
------------------------------------------
دلایل کاهش کارایی در خانواده
درگیری والدین بخاطر مشکلات گسترده خانواده موجب می شود تا کارایی پدر و مادر در هسته خانواده نادیده گرفته شده و یا حداقل برای ابعاد روانی، عاطفی و آموزشی آنان ارزش چندانی قایل نشوند...
اگرمعیار عملکرد خانواده ها را بر تربیت صحیح فرزندان و هدایت نسل بعد بسوی شکوفایی قرار دهیم، این سوال پیش می آید چرا گاهی خانواده در انجام صحیح وظایف خود موفق نیست.
پدر خانواده بخاطر شغلی که داشت هفته ای دو شبانه روز را کامل از منزل غایب بود، مادر بود و دو فرزند پسر که با اختلاف سنی حدود 9 سال ؛ کمتر توانایی سازش با یکدیگر را داشتند، از طرفی مادر خانواده دغدغه پدر معتاد خود و درگیری های خانواده گسترده خود بخاطر اختلاف مالی همسرش با اعضای خانواده گسترده خود را داشت و از سویی دیگر ورشکستگی مالی چند سال گذشته علاوه بر مشکلات معیشتی ، موجب افت پایگاه اجتماعی و درگیری های درونی پدر و مادر خانواده 4 نفره شده بود.
مرد خانواده بلافاصله پس از شیفت مجبور به همکاری با اسنپ در مسیر منزل و بعد از آن سرکشی از پدر پیر در بستر بیماری خود بود و طبق شیفت بندی ای که بین خواهر و برادران برقرار بود هفته ای دو شب را نیز در خدمت پدر بود، این درحالی بود که همسر و دو پسرش حاضر به رفتن مهمانی به خانواده مریض نبودند.
پدر با این حساب 4شبانه روز را کامل دور از خانواده هسته ای خود بود،مادر تنها با دو پسر با آن همه مشکل ظاهرا توان تربیت فرزندان را نداشت،به همین دلیل از پسر 17ساله خود می خواست تا گاهی مراقب برادر کوچک و بازی گوش خود باشد، درحالی که برادر بزرگ گاهی با ترحم به برادر خردسال خود نزدیک شده وبا وی بازی می کرد.
برادر بزرگتر بعد از مدت اندکی، در پی ناسازگاری برادر کوچک و درخواست های پی درپی و نابجایش در خصوص جلب توجه وی و یا درخواست بازی های متعدد از کوره در رفته و با پرخاشگری با وی برخورد می کرد و مادر خانواده با وجود همه مشکلات پس از مواجه با درگیری برادران با یکدیگر گاهی با جیغ و داد و گاهی با تنبیه بدنی و پرخاشگری و گاهی با تهدید سعی در مدیریت جو خانواده داشت.
در چنین شرایطی فرزند ارشد خانواده دچار افت شدید تحصیلی شده ، پسر خردسال به دلیل نادیده گرفتن و ترس از مادر و برادر بزرگ خانواده دچار عقب ماندگی هوشی و افت تحصیلی در همان سال نخستین ورود به مدرسه شده و مادر نیز خود مجبور به استفاده از داروهای آرام بخش شد.
این درحالی است که پدر خانواده کمتر حال و حوصله ماندن درخانه و تحمل شرایط را داراست، اسنپ و نشستن پشت فرمان خودرو بهترین بهانه برای دوری از اعضای خانواده است.
نظر کارشناس :
وقتی از کودک 8 ساله آزمون هوش گرفته شد، نتیجه آزمون نشان داد که وی  نسبت به سن خود از نظر هوشی عقب است، در چنین شرایطی باید خانواده درمانی صورت پذیرد، عیب و مشکل خانواده در عملکرد باید مشخص گردد، اما با شرح حال گیری از اعضای خانواده و اجرای آزمون شخصیت بر روی کودک علاوه بر اینکه منابع استرس و نگرانی کودک مشخص شد، بلکه به عنوان روانشناس به عملکرد ضعیف اعضای خانواده در برقراری ارتباط با کوچکترین عضو خانواده پی بردم.
درگیری والدین بخاطر مشکلات خانواده گسترده موجب شد تا کارایی خود بعنوان پدر و مادر در خانواده هسته را نادیده گرفته و یا حداقل برای ابعاد روانی،عاطفی و آموزشی آن ارزش چندانی قایل نشوند.
 مادر دارای نگرانی ها و تعارضات درونی بخاطر پدر مریض و درگیری همسرش با برخی از اعضای خانواده خود و پناه بردن به بیرون از خانه و خانه پدری خود می باشد،پدر خانواده همچنین از نیازهای روانی و حتی فیزیولوژیکی همسر خود به عنوان مادر فرزندان خود توجهی نداشت،.
هر فرد برای اینکه بتواند عملکرد صحیح خود در خانواده را انجام دهد، باید مورد توجه اعضای خانواده بویژه منابع قدرت باشد، زن در خانواده بواسطه داشتن نوعی ارتباط میانی ، از این نظر که با فرزندان بیشترین ارتباط را داراست و پناهگاهی امن برای آنهاست و از سویی دیگر بدلیل ارتباط نزدیک با مرد خانواده مهمترین نقش را در سلامت خانواده داراست.
بسیاری از روانشناسان جایگاه مادر در خانواده را مانند موتور اتومبیل می دانند،اتومیبل بدون موتور عملا کارایی نداشته و نمی توان نام اتومبیل را بر آن نهاد، این درحالی است که همسرش در پی هجوم مشکلات از وی غافل شده و با نیازهای فیزیولوژیک و روانی و عاطفی وی بویژه نیاز به محبت،توجه و پذیرش غافل ماند،حال طبیعی است که این زن در انجام وظایف مادری و همسری خود تمرکز لازم را نداشته باشد.
در پی غفلت والدین فرزندان نیز در برآورده کردن نیازهای خود دچار مشکل شده اند، نیاز به بازی، نیاز به توجه و پذیرش، نیاز به تایید و برآورده شدن هیجانات از نیازهای اساسی فرزندان در مراحل مختلف رشد بویژه در دوران کودکی است.
کودکان در تعامل با والدین اعتماد بنفس خود را ساخته و عزت نفس خود را پرورش می دهند، خانواده هرچه از کارایی بالا و جایگاه اجتماعی مناسبی برخوردار باشد، والدین توجه بیشتری در رفع نیازهای عاطفی و روانی و حتی آموزشی فرزندان داشته باشند ،آنان از زوایای مختلف رشد مناسبی را خواهند داشت.
هرچند عامل اقتصادی در رشد اعضای خانواده موثر است، اما غیبت مداوم پدر در خانواده، بی تاثیر بودن پدر در تربیت فرزندان و ارتباط ضعیف وی با نسل آینده و همچنین وجود پرخاشگری در خانواده و عدم درک یگدیگر توسط والدین و متشنج کردن جو خانواده بر پرخاشگری و افت تحصیلی و همچنین گرایش به رفتارهای پرخطر در فرزندان بویژه در دوره نوجوانی تاثیر دارد.
فرزندان هرچند خردسال باشند و از خزانه لغات پایینی برخوردار بوده که نمی توانند خواسته های منطقی خود را بر زبان بیاورند اما در اعماق ذهن خود متوجه اند که در پیرامونشان چه می گذرد وبه همان اندازه که شرایط بد و بر خلاف میلشان باشد ، از درون دچار تعارض شده و درگیری های فکری و استرس و اضطراب های سرکوب شده،مانع رشد فکری و آنالیز های درست در آنها شده و قدرت یادگیری و بخاطر سپاری مطالب را در آن ها پایین می آورد.
موضوع دیگری که باید مد نظر والدین باشد این است که فرزندان از روابط سرد،ضعیف و متشنج بین والدین خود رنج برده و خواهان آرامش در خانواده بوده و از صمیمیت والدین لذت می برند، با وجود والدین جدی، صمیمی و تاثیرگذار فرزندان رشد کرده و آنها را به عنوان الگوی خود می پذیرند.
نویسنده : سرهنگ دوم قاسم گرجی، مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس مازندران. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار