جانشین معاون هماهنگ کننده و رئیس قرارگاه اربعین فراجا از زیرساخت‌های ایجاد شده مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ 01 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، حسن شرفی که وزیر کشور را در سفر به کرمانشاه همراهی می‌کرد پس از ورود به استان کرمانشاه، عازم مرز بین‌المللی خسروی شد تا ضمن بازدید از امکانات و زیرساخت‌های ایجاد شده، آمادگی این مرز جهت تردد زوار عتبات عالیات در اربعین امسال را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد.

شرفی در ابتدای حضور خود از قرارگاه اربعین وزارت دفاع در مرز خسروی بازدید کرد، این قرارگاه در زمینی به مساحت هفت هکتار احداث شده و در آن چهار سوله به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع جهت استراحت و اسکان زوار، آشپزخانه‌ای به مساحت ۶۰۰ متر مربع، ۴۰ سرویس بهداشتی و ٢ "پد" فرود بالگرد تعبیه شده است.

همچنین در این مجموعه، پارکینگی با ظرفیت پارک یک هزار دستگاه خودرو نیز تعبیه شده است و با توجه به پیشرفت بالایی که دارد پیشبینی شده است تا پایان مرداد ماه و پیش از شروع پیاده روی اربعین به بهره برداری برسد.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا همچنین همراه با وزیر کشور از موکب بزرگ سپاه واقع در کمربندی قصرشیرین بازدید کرد، این موکب به مساحت ۱۴ هکتار احداث شده و ظرفیت اسکان سه هزار نفر را دارد.

در این موکب که چهار سوله و هر کدام به مساحت ۸۰۰ متر مربع تعبیه شده است، دارای ٢ پارکینگ با ظرفیت پارک سه هزار خودرو است.

برنامه بعدی سردار شرفی در مرز خسروی بازدید از جاده برکت بود، این جاده به طول ۳.۴ کیلومتر در حال احداث است و با احداث آن مسیر کامیون‌های ترانزیتی حمل بار از مسیر تردد زوار جدا می‌شود.

این محور چهار خطه بوده و قرار است اربعین امسال زیر بار ترافیکی برود و طبق اعلام صورت گرفته، اعتبار هزینه شده برای این پروژه ٨١٠ میلیارد ریال خواهد بود.

شرفی همراه با وزیر کشور و دیگر مسئولان در نشستی با مسئولان عراقی که وزیر این کشور هم حضور داشت، شرکت کرد.

«اربعین» یک عملیات مشترک بین کشور‌های ایران و عراق

محمد شرفی رئیس قرارگاه اربعین فراجا در نشست مشترک مسئولان ایران و عراق اظهار کرد: اعتقاد داریم اربعین یک عملیات مشترک بین این ٢ کشور است و به همین دلیل اتاق فکر، برنامه‌ریزی، اتاق وضعیت و کنترل فرماندهی مشترکی نیاز داریم.

وی ادامه داد: مسائلی همچون مباحث گذرنامه و ترافیک، امنیت و جرائم اعم از سرقت، مواد مخدر و قاچاق کالا در حوزه مأموریتی قرارگاه اربعین فراجا قرار دارد و با جدیت به همه آن‌ها رسیدگی می‌شود.

شرقی تاکید کرد: انتظار می‌رود با یکی از مسئولان همتای ما در طرف عراق به صورت برنامه‌ریزی شده ارتباطی وجود داشته باشد تا اگر مشکلی پیش آمد در سریع‌ترین زمان ممکن مرتفع شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار