انتشار گاز فرمالین در پل خروجی شهر زرقان که گفته شده از تانکر حامل مواد شیمیایی نشت کرده با تلاش نیروهای امدادی پاکسازی شد و شرکت شیمیایی و عوامل دخیل در این ماجرا تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶ 02 August 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: فرماندار شهرستان زرقان روز چهارشنبه در این باره گفت: مطالبه جدی ما این است که شرکت های شیمیایی مستقل در این شهرستان در راستای رفع آلایندگی زرقان به تکالیف قانونی خود عمل کنند و از طریق دادگاه عمومی زرقان خواستار اقدامات قانونی در این زمینه هستیم.

مهدی شکرپور در تشریح جزییات این ماجرا افزود: بلافاصله بعد از وقوع حادثه انتشار گاز فرمالین در محدوده ورودی این شهر، کمیته ویژه ای با حضور مسوولان شهرستان تشکیل و موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: صبح سه‌شنبه مسئولان شرکت‌های شیمیایی مستقر در ورودی زرقان نیز به این کمیته احضار و موضوع اعلام شکایت علیه این شرکت‌ها به آنان ابلاغ شد.

فرماندار زرقان گفت: بر اساس مصوبات کمیسیون یاد شده، مقرر شد که نقشه پدافند غیرعامل توسط شرکت های پرخطر تهیه و به کمیسیون ارائه شود و علاوه بر آن مقرر شد شهرداری با همکاری اداره پدافند غیرعامل استانداری فارس نسبت به تهیه نقشه و اقدامات اجرایی مقتضی برای ممانعت از مخاطرات صنایع مستقر در این محدوده، طرحی را ارائه دهد.

رئیس دادگستری شهرستان زرقان نیز از تعقیب قضایی شرکت خاطی و دستور توقیف تانکر خاطی خبر داد.

شهرستان زرقان در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب ها: انتشار ، گاز سمی ، زرقان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار